Thursday, June 14, 2007

Den usædvanlige donor

Og så havde jeg idag været en tur ude på Skejby til en samtale om ægdonation. Denne tid havde jeg fået inden forsøget på Herlev, og det kunne da have været rart om jeg havde skullet fortælle dem, at jeg måtte udskyde at donere pga. gravididtet, men sådan skulle det jo ikke være...

Nå, men samtalen gik fint. Endnu engang blev det påpeget, at jeg var en "usædvanlig" donor, pga. de manglende børn, men jeg forsikrede dem om (endnu engang) at jeg altså ikke har noget problem med at forære mine æg væk - børn eller ej...

Jeg gjorde dem iøvrigt også opmærksomme på, at jeg egentlig synes det var en kende diskriminerende, at de havde ønsket at høre fra min mand vedrørende donation, da jeg vil vædde min højre arm på, at det modsatte ikke villet have været tilfældet, hvis han havde ønsket at donere sæd... De kunne godt se hvad jeg mente, og ville helt sikkert tage det til efterretning...

Nå, tilbage til samtalen. Jeg kom liiiige til at nævne, at det ville være spild af tid, at sætte mig på en lang protokol til donation, da jeg lavede dårlige æg på en sådan, men at vi nyligt havde fået bevist, at jeg kunne lave rigtigt fine æg på en kort protokol... Og at i samme åndedrag fik jeg vist også liiiige spurgt om muligheden for at konvertere donorforsøget aka. bjørnetjenesten, til et kort forsøg med min mands sæd, da vi jo tydeligvis sagtens kan lave fine æg sammen, så længe jeg ikke bliver nedreguleret...

Umiddelbart synes lægen at dette var en rimelig aftale, men hun kunne ikke love noget. Så nu må vi se hvad de siger, når det er blevet diskuteret lægerne imellem...

Nå, men til sidst sagde hun så, at hun synes det ville være bedst, om jeg tog mit fryseforsøg og et evt. forsøg på skejby inden jeg donerede til andre, da muligheden for graviditet jo er bedro desto yngre jeg er...

Under alle omstændigheder holder klinikkerne jo sommerferie nu, så vi har helt indtil midten af august måned til at bestemme os for hvad vi gør og ikke gør og hvornår vi har tænkt os at gøre det...

Labels: ,

4 Comments:

At 12:49 PM, Blogger Frøkenhat said...

Åh, hvor jeg bare håber, at du selv får lov at få glæde af de æg. Vil sådan ønske at det lykkes for dig.

God tænkepause i de næste måneder.

 
At 2:36 PM, Blogger Amor said...

Så dejligt!

 
At 1:29 PM, Anonymous Anonymous said...

Uha Amocca. Jeg håber sandelig også at du selv får lov at få glæde af dine æg. Det er virkelig ufattelig storsindet af dig at du vil donere dine æg. Jeg vil ha ondt i hjertet, hvis det ikke lykkes for dig at blive gravid. Hvis jeg skal være ærlig, synes jeg også at et ekstra forsøg med kort protokol vil være det mindste de kan gøre for dig på Skejby, eftersom de ikke selv har undersøgt om din æg-kvalitet kunne forbedres ved at ændre på protokollen. Ren elementær viden!! Jeg har i hvert fald hørt/læst Sven Lindenberg (Herlev) nævne muligheden, hvis kvaliteten af æggene ikke var i top, og ligeledes på Rigshospitalet.

Så på den igen Amocca. Det SKAL lykkes. Og tillad også dig selv at håbe og drømme lidt. Det kan du godt tillade dig med de fine æg,som du alligevel godt kan lave. Spred positiv energi og god karma.

Knus fra Monja

 
At 6:15 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej Amocca,

Jeg har været igennem det samme forsøg som dig, og blev ikke gravid af det. Min læge fortalte mig efterfølgende, at de generelt havde en lavere graviditetsrate i forsøget end ellers. De tror, at prøvemedicinen måske gør, at selvom æggene bliver af en god kvalitet, så holder de måske ikke så længe, når de bliver sat op. De kan selvfølgelig ikke vide hvem der fik prøvemedicin, men de kan altså bare konstatere, at færre blev gravide af det. Det jeg bare prøver at sige er, at du jo nu har set, at kort protokol virker godt for dine æg - hvis du så tilmed får en kort protokol med hormoner, lægerne i forvejen kender, så er chancerne sikkert endnu bedre!
Dermed ikke sagt, at der ingen chance er med forsøget og dine fryseæg, for de havde da graviditeter iblandt!
Nå det var en lang smøre - jeg ville bare fortælle det, så du ved, at prøvemedicinen kan have været skurken i dette forsøg...

Hilsen Rebecca.

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger