Thursday, May 31, 2007

Ligeglad?

I gør det ganske svært at være negativ og ligeglad, med jeres jublende kommentarer... Er i godt klar over det? Og det er ligesom lidt det jeg forsøger at lade som om jeg er...

Jeg har været så ligegyldig overfor det hele igennem hele stimuleringsforløbet, hvilket har resulteret i, at jeg overhovedet ikke har "levet som jeg burde", imens jeg var i forsøg...

Jeg har drukket både vin og øl i stimuleringsperioden. Jeg har ikke skåret ned på mit kaffeforbrug imens jeg har været igang. Jeg har ikke gidet at gå i gang med folinsyren og vitaminpillerne. Jeg har endda røget en cigaret i ny og næ - fy fy... I det hele taget har mit hoved været sådan lidt: What's the point? agtigt...

Og nu står jeg pludselig her med et resultat som er 100 gange bedre end jeg nogensinde før har haft, og er derfor i syv sind... Mit syge hoved mener selvfølgelig, at det er fordi jeg har "været ligeglad", så derfor bliver jeg nødt til at blive ved med at være ligeglad og ikke tænke på det...

Men i det samme jeg bevidst skal være ligeglad - så tænker jeg jo på det, ikke sandt? Og så er hele ideen med at være ligeglad jo ude af vinduet, for det er jeg jo ikke så...

Jeg svarede (løgnagtigt) ja, da lægen spurgte om jeg huskede at tage min folinsyre og mine vitaminer, så dem er jeg gået igang med nu... Jeg har skåret kaffeforbruget ned til 3-4 kopper om dagen, og jeg tager troligt mine Progestan piller... Jeg har ingen planer om at tage til fest og drikke og ryge i rugeperioden... Og så er der jeres kommentarer - som gjorde mig helt glad og varm indeni...

Lyder det som en der er glad og håber eller en der er ligeglad? For jeg synes det lyder suspekt meget som en der håber... og det var jo ligesom ikke meningen...

For hvis man er en der håber, så er der pludseligt nervepirrende lang tid til den 12. juni og blodprøven... Ikke at det er noget jeg tænker på overhovedet... Jeg er da ligeglad...?

Labels:

6 Comments:

At 11:02 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er rigtigt dejligt at høre at du håber lidt - det fik mig til at klemme en lille tåre. Åh, hvor jeg håber det lykkes og alt ser da ud til at gå bedre end nogensinde. Skidt med din levevis - den dag du ser de to streger, kan du begynde at opføre dig som en engel. Indtil da - tjaa, hvem kender ikke alt for mange veninder der har haft den ene brandert efter den anden for så at opdage at de er gravide. God rugning!

 
At 11:15 AM, Anonymous Anonymous said...

Den måned jeg blev gravid med Daniel havde jeg altså heller ikke holdt tilbage med the, hvidvin og vingummier...Folinsyren startede jeg først på da jeg opdagede jeg var gravid. Det går nok endda.

Det vigtigste er at du er glad ;-) Så frem med noget selvforkælelses her under ventetiden i helvedes forgård. Du har en god undskyldning for at købe dig et par fede sommersandaler!

 
At 11:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg måtte også lige fælde en tåre... Jeg har heller aldrig været mere ligeglad end jeg var i dette sidste forsøg. Drak både masser af kaffe latte og spiste blød ost i rå mængder....

Håber, håber, håber.....
Søs

 
At 11:33 AM, Blogger Frøkenhat said...

Sikke et dejligt indlæg. For selvfølgelig skal du have lov at håbe og smile og tænke "hvad nu hvis..." - men jeg forstår godt, hvis du er lidt bange for at håbe.

Men denne gang er der al mulig grund til håb og smil. For denne gange er GANGEN - det ER det!

God ventetid - det er næsten den drøjeste del af behandlingen, synes jeg. Man bliver bare et nervevrag til sidst.

Skal du så også helt derover for at få taget blodprøve til den tid?

 
At 2:12 PM, Blogger Signe og Jan said...

Jamen du håber da, hvis du ikke håbede bare en lille smule, ville du ikke have kastet ud i det. Men jeg kender sgi godt selvhypnosen om, at man ikke er særligt optimistisk, og at det sikkert ikke bliver til noget, for så er det ligesom ikke så slemt, hvis det faktisk bliver sådan. (Hvilket det jo ikke gør, vel!!)

 
At 4:10 PM, Anonymous Anonymous said...

Dejligt, at du ruger på to fantastiske æg og har fryseæg og alt.....

Men endnu mere dejligt at læse, hvordan håbet og glæden ikke kan holdes tilbage - selv hos en, som er ligeglad og kynisk og alt! Ihhh, hvor jeg glæder mig på dine vegne. (Kneb også en tåre og fik gåsehud midt i varmen, da jeg loggede mig på nettet under ferien.)

Knus Tina

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger