Sunday, May 27, 2007

Dagens høst

Ja, det vil jo sige: gårsdagens høst... Men fik ikke lige opdateret igår, da vi tog direkte fra Herlev til min bedstemors 70 års fødselsdagsfest i Horsens... Pyyyh der er langt med en øm mave...

Nå, men lad os vende tilbage til det, jeg godt ved I egentlig er kommet for at høre om: Ægudtagningen.

Jeg har egentlig altid vidst, at der selvfølgelig var forskel på klinikkernes procedurer vedrørende disse ting, men det er egentlig ikke sådan sunket ind hvor meget forskel der er... Altså selve indgrebet er selvfølgelig det samme, men de indledende og efterfølgende øvelser varierer en del...

Foreksempel behøver man ikke møde fastende på Herlev, og der serveres kaffe og te med tilhørende mælk i venteværelset... Venflonet bliver lagt når man kommer, så i venteværelset sad vi piger på rad og række, med hver vores ventil i armen... eller det vil sige, jeg sad med et par blødende huller til at starte med, da de havde en del problemer med at få lagt venflon på mig... Men i tredje forsøg, med den tredje sygeplejerske lykkedes det da...

Der er heller intet beroligende før indgrebet, udover et par panodiler, så et kort øjeblik sad man da helt og savnede sin Halcion brandert... Men ok, der er fordele ved alt.. Og manglen på Halcion gjorde jo, at man virkelig kunne nyde morfin-rusen - så der er intet der er så skidt at det ikke er godt for noget, hehe...

Jeg havde undret mig, over at venteværelset var både før og efter rum, da det mestendels bestod af stole og ikke senge som man er vant til på Skejby... Men den manglende Halcion gjorde jo, at jeg var forbløffende klar i hovedet, og at vi derfor var klar til at smutte igen efter en halv time i en stol...

Mens vi sad der og så morgenbørnetv kom sygeplejersken ind og fortalte, at der havde været 11 æg - så det var jo en ganske udemærket høst må man sige...

På tirsdag skal æggene tilbage igen, såfremt der er nogen at ligge tilbage selvfølgelig. Og her kommer bagsiden ved at blive behandlet så langt væk virkelig til syne... For de ringer først omkring kl 9 og fortæller om der er æg til oplægning. Og eftersom de skal lægges op kl 11, ja så sidder jeg forlængst i toget til København på det tidspunkt... Men det er der jo ikke noget at gøre ved...

Labels:

11 Comments:

At 10:51 AM, Blogger Nilleper said...

Tillykke med den fine høst..

Det er egentligt lidt underligt, at der er så stor forskel fra sted til sted på, hvordan man vælger at gøre tingene.

 
At 11:30 AM, Blogger HBT said...

Flot høst Amocca. Håber befrugtning og deling vil gå godt

 
At 11:34 AM, Blogger Mira said...

Wauv det lyder da lovende. Krydser for at æggene opfører sig pænt til på tirsdag.

 
At 12:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Hvor er det flot med så mange æg. Der bør da være noget at lægge tilbage med sådan en høst.

Jeg oplever også at procedurerne er noget forskellige. Faktisk skulle jeg i fuld narkose på klinikken i Tyskland! Det virker som voldsomt overkill...

Jeg forstår ikke hvorfor man nogen steder giver beroligende til alle. Man kan vel nøjedes med dem er er nervøst anlagte. Gav det nogen forskel for dig (andet end at morfinrusen blev bedre)?

 
At 12:15 PM, Blogger Amocca said...

næh synes faktisk det var rarere uden, for så var jeg jo klar i hovedet både før, under og efter....

 
At 4:08 PM, Blogger Signe og Jan said...

Tillykke med høsten

 
At 5:33 PM, Blogger Frøkenhat said...

Tillykke med den flotte høst. Jeg krydser på livet løs for, at der er nogle gode, befrugtede æg at lægge tilbage.

 
At 11:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Flot høst! Håber de arter sig.
Krydser fingre for på tirsdag.

 
At 10:58 AM, Anonymous Anonymous said...

Lige om lidt slår klokken 11, jeg håber at der er 2 flotte guldæg at ligge tilbage søde..

Tænker på dig..

Knus Spiren

 
At 2:39 PM, Blogger Solsikke said...

Uh, jeg håber bare at det er gået godt i dag! Det er en nervepirrende metode de har valgt på Herlev. Kan sagtens huske de neglebiddende morgener, hvor jeg håbede IKKE at få et opkald.

Håber at du sidder og smiler i toget hjemad med dine små børn in spe under hjertet!

Knus,
Solsikke

 
At 3:48 PM, Anonymous Anonymous said...

Håber det gik godt i dag!

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger