Tuesday, October 24, 2006

Kostomlægning

Vi er hoppet på vægtvogtervognen her i huset – det var ved at være den tid! De stædige kilo som jeg tog på under behandlingerne (og som KUN handler om hormoner, ikke om trøstespisning eller noget andet, nej nej...) de vil bare ikke af igen...

Nå, men kostomlægning er jo en god ting og alt. Og alligevel må jeg starte med en klage! Altså, hvordan forventer nogen, at jeg skal kunne overleve på 18 point om dagen, når 100g chokolade tager 13 af mine point? For de forventer vel ikke jeg skal leve uden min daglige chokolade dosis? Vel, da?

Men jeg er ikke sådan at slå af pinden, når jeg nu vil dette her vægtvogter noget. Og da det jo er tvingende nødvendigt at inkorporere 100g chokolade dagligt i min kostplan, ja så har jeg blot måtte tage dette til efterretning.

Man skal gerne spise 6 gange dagligt, en af disse måltider er jo så min chokolade. Så de resterende 5 måltider har i alt 5 point at gøre godt med. Så er det lige det med, at mælk i kaffen sandelig også koster point – og det kan vi jo heller ikke skære fra, hmmm.... Nå, men heldigvis er gulerødder da ”gratis”...

Det kræver lidt velvilje at kalde nedenstående for en sund og nærende kostplan, men den velvilje besidder jeg gerne, hvis det betyder 100g chokolade dagligt.

Amoccas kostplan:


Det er sundt med en kostomlægning, glæder mig allerede til at se resultaterne, hehe.

Bon appetit!

Labels: ,

10 Comments:

At 10:30 AM, Blogger Snowie said...

Du har jo fået overraskende godt fat i principperne ;-D

kh Snowie

 
At 11:20 AM, Blogger Freudika said...

Er der ikke også noget der hedder en 0-points-suppe? ... jeg mener bare hvis du skulle ville ha mere kaffe eller chokolade en dag?

 
At 11:22 AM, Blogger Amocca said...

jeg kunne jo overveje kun at spise gulerødder en dag, så havde jeg både bananpointet og de to kyllingspoint - det giver faktisk 6 kopper kaffe mere...

man skal huske at variere den daglige plan :)

 
At 12:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Lyder som en skøn kostplan!
Jeg holder på at kaffe og chokolade også er en slags grøntsager og at man derfor skal have 6 om dagen for at være sund og leve længe.

Forslag til variation: man kan jo få mange slags chokolade...

 
At 2:41 PM, Blogger Frøkenhat said...

Mærkelig form for selvpineri... ;-)

 
At 7:20 PM, Blogger QVINDEN said...

Hmn....

næste uge står mit liv i hvidkålens tegn... En uge på fedtforbrændingssuppe... Det skulle, hvis man tør leve efter kuren en hel uge, give et vægttab på SYV kilo. Så højt stiler jeg nu ikke, men jeg vil gerne lige have et ordentligt kick off - og til november træning igen.. Jo jo.. Men... chokoladen må jeg hellere holde mig fra, jeg kan nemlig ikke nøjes med 100 gram, hvis jeg først går i gang. Men held og lykke med det :-) Glæder mig til at høre, om du overlever på kakaobønner og koffein ...:-)

 
At 8:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Tillykke med din beslutning om kostomlægning. Den tror jeg også gerne, jeg vil med på, for det er TILTRÆNGT !!!
Har en søster, som er hoppet på vognen. Jeg ville også mægtig gerne, men det kræver altså overskud, og det har jeg ikke pt.
Held og lykke med "bønnerne", hæ hæ.
Helle

 
At 4:17 AM, Blogger MariaG said...

Det lyder sgu lovende ;0)

 
At 12:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Du er fandme ikke rigtigt klog :-))

 
At 8:36 PM, Anonymous Anonymous said...

Det lykkedes mig på 36 uger at tabe 33 kg efter konceptet med mindst 50 gram chokolade dagligt :o)
Det var absolut ikke sundt - men det virkede.

(jeg havde så også væsentlig flere point end de 18 du fedter rundt med amocca. - Nok en væsentlig info.)
Held og lykke med det.
kh Chahis

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger