Tuesday, October 10, 2006

Frustration

Mit sidste indlæg var egentlig blot en øjebliksreaktion på noget der hidsede mig op, og ikke noget jeg havde tænkt mig at gå dybere ind i. Men det er jeg så endt med at have lyst til alligevel.

Jeg starter lige med et indlæg der mest af alt er en reaktion på en kommentar fra sidste indlæg, og så følger der – en af dagene, når jeg har haft lidt tid til at reflektere over det – et indlæg om Gudsopfattelse, og hvorfor disse såkaldte healere gør mig så vrede...

Men tilbage til dette indlæg, for i kommentarerne til der til står der følgende fra en anonym skribent:

Aner jeg en mindre frustration over, at healing ikke virker i din verden??

Øøøh, nej! Du aner ikke en mindre frustration over at healing ikke virker i min verden, du aner en større – alt overvældende – frustration over at Jeg ikke virker, at Gud ikke virker, at lægevidenskaben ikke virker, at INTET virker i min verden....

En frustration over, at alt hvad jeg har lært fra barnsben ikke længere holder. At jeg ikke kan hvad jeg vil, blot jeg er villig til at arbejde for det. At der findes ting jeg ikke kan ”lære”, lige meget hvor meget jeg så læser og øver mig....

For det er jeg ikke vant til. Og jeg bryder mig ikke om det.

Det har måske i nogle henseender været en sund lærestreg, at finde ud af, at nogle ting kan man ikke få, lige meget hvor meget man så ønsker dem, og hvor meget man så er villig til at ofre for at få dem, men den har sandelig været hård og gjort ondt....

Og den havde nær ødelagt mig totalt!

Og det er selvfølgelig her, at miraklerne kommer ind. Når den menneskelige evne siger stop og ikke kan mere, så må man enten acceptere det, eller give sig til at håbe på mirakler...

Men den ventetid kan blive lang og ødelæggende og ende uden resultat... Nøjagtig, som de sidste par års behandlingsforløb har gjort for os.

Så, nej, dette handler ikke om en mindre frustration over at healing ikke virker i min verden. Det er frustration, vrede og skuffelse – over mig selv, Gud og verden som helhed....

Labels: ,

3 Comments:

At 10:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Gud, hvor vi dog ligner hinanden! Jeg har også været ekstremt frustreret over at her var der noget jeg ikke kunne knokle mig til. Uanset hvor meget jeg prøvede eller anstrengte mig. Hele ens livssyn falder til jorden, og det er så hård en erkendelse. Jeg har altid sagt: "du kan hvad du vil", men den går bare ikke her.

Du kan dog blive mor selvom du ikke kan blive gravid. Hvis du ønsker det, altså.

 
At 1:00 PM, Blogger soesterlystig said...

Endnu én her der melder sig til koret af kvinder, der er vant til at knokle sig frem og pludselig har fundet ud af, at verden ikke er som man altid troede den var.... Pishans!

 
At 2:03 PM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca
Jeg kender også kun alt for godt frustrationen over, at INTET fungerer og INTET lykkedes i forbindelse med fertilitetsbehandling! Jeg tror du er inde på noget meget meget rigtigt, når du skriver: ” En frustration over, at alt hvad jeg har lært fra barnsben ikke længere holder”. Har man ikke altid fået at vide, at når bare man gjorde det rigtige, så blev man også belønnet? Som ufrivillig barnløs kan man blive fuldstændig tosset af at tænke på, hvad man dog har gjort galt for at gøre sig fortjent til den straf som infertiliteten er. Men i sidste ende finder man ud af, at det intet har med fortjeneste at gøre - og så er det vel dér, at al lærdommen fra barndommen bliver tilintetgjort på ingen tid – og hvad skal man så holde fast i, når den ellers så faste grund under én ikke længere er så fast længere. Og hvad f….. gør man så lige…….? Jeg har ikke svarene og kæmper også stadig min kamp mod uretfærdigheden. Er i øvrigt enig med dig, Rikke og Søs i, at man desværre ikke bare kan knokle sig ud at denne her situation, hvilket man ellers normalt kan.

Mvh. LHM

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger