Thursday, October 26, 2006

Does my bum(p) look big in this?

Nu vi er i gang med at tale om fedme (og nu hvor Rikke har afsløret, at jeg ikke er rigtig i hovedet) så kan vi jo passende snakke videre her.

For alle ved jo, at noget af det anti-sjoveste (i hvert fald sådan stereotypisk) for en mand at blive spurgt om er, hvorvidt hans kone ser fed ud i et eller andet. Ligegyldig hvad han så end synes, er han nød til at sige nej. Selvom resultatet er, at hans kone mener han lyver og alligevel skifter tøj – da hun jo allerede har bestemt at hun ser fed ud, ellers var der jo ingen grund til at spørge jo....

Men for mænd gift med infertile kvinder er det der med fedme jo faktisk et hypotetisk spørgsmål efter x-antal hormonkure. Det betyder dog ikke, at de er sparet grumme spørgsmål... Faktisk er deres værste spørgsmål langt værre. Det er nemlig spørgsmålet: Ser jeg gravid ud i det her?

I en ikke så fjern fortid, kunne jeg finde på at stikke puder ind under blusen, eller ømt finde på at klappe min mens-udspændte / hormon-udspændte / post-ægudtagnings-udspændte mave, mens jeg drømte om hvordan jeg mon ville se ud, når jeg blev gravid.

Men jeg blev jo ikke gravid, og som ikke-gravid – ja faktisk er anti-gravid måske et bedre ord her - er der ikke noget værre end at indse, at den mens-udspændte mave til forveksling ligner en gravid topmave...

Skrækken over dem alle... Tanken om at nogen skulle finde på at sige tillykke, klappe den, eller stille spørgsmål til hvornår man skulle føde... Shit! (Ikke at noget af dette nogensinde er sket for mig, men det sker, som en af mine kommentatorer så uheldigt har oplevet...)

Så oh ve, oh, skræk at være manden der får stillet dette spørgsmål: Ser jeg gravid ud i det her? For som med det første spørgsmål, har man her som mand heller ikke en chance. Ligegyldigt hvad man(d) så end svarer, så er det et faktum, at konen har bestemt sig til, at hun ser gravid ud – og at en depressions-tudetur af de større er under opsejling....


Så nå maven ser sådan ud, er det bedste man kan gøre vel at styrte ud og proppe 13 point ned i den...

Labels:

14 Comments:

At 10:41 AM, Blogger GitteK said...

ER det din mave?

 
At 10:43 AM, Blogger Amocca said...

svaret er desværre ja :(

 
At 11:19 AM, Blogger GitteK said...

Det er altså toppen/blusen der gør det!

 
At 4:29 PM, Blogger Frøkenhat said...

Åh, hvor kan jeg huske det. Topmaven og fornemmelsen af at alle kiggede på mig for at se, om jeg mon skulle være gravid - når jeg nu overhovedet bare ikke var det. Blev helt småparanoid til sidst...

 
At 5:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Du har fuldstændig ret!!! Jeg spørger selvfølgelig nogen gange manden, om jeg ser tyk ud, men når jeg siger "ser jeg gravid ud i det her/i dag????" - så er det bare rigtig skidt og mundvigene hænger ned af! Ja, det er meget, meget slemt at se gravid ud, når man ikke er det.

PS: Du ser altid dejlig ud (har jo også set andre spændende billeder - blink, blink). Tag det tøj på, du føler dig bedst tilpas i her i weekenden. Eller køb noget nyt eller lån noget. Du må gerne låne af mig!

 
At 9:37 PM, Anonymous Anonymous said...

Enhver ser da gravid ud, hvis man på den måde skyder maven frem. Du kan vel rette dig op og trække maven ind.

 
At 10:20 PM, Blogger Amocca said...

så ville billederne jo ikke passe til indlægget Rikke :P

 
At 7:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Hehe. Jeg tænkte nok at det var manipuleret!

 
At 12:27 PM, Blogger Amocca said...

manipuleret er et meget tsærkt ord Rikke :P

 
At 3:20 PM, Blogger GitteK said...

Men så ved du da at blusen vil se fantaaastisk ud på dig NÅR du nu engang bliver med "Rogn"

-"rogn" er jo et meget populært ord lige pt. -har jeg selv hørt i Radio 100fm

 
At 1:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej.
Jeg har prøvet DET... Var igang med hormonbeh. og lignede michelin- mandens søster. Så kom en fjern bekendt, klappede i hænderne, spurgte hvornår det skulle være...
Har aldrig før eller siden været så tæt på at begå et MORD. Men det var faktisk meget synd for spørgeren, staklen vidste nærmest ikke hvor hun skulle gøre af sig selv bagefter. Har, her 2 "impoterede" børn, senere grinet meget af det sammen med den uheldige spørger.
Lige nu ligner jeg snart igen, føromtalte søster, men nu uden hormonbeh. Jeg må igang med de 13 point, ha ha
God weekend ønsker Helle Læsø

 
At 2:28 PM, Anonymous Anonymous said...

Det er da manupulatiom når du skyder trutmaven frem og skuldrene tilbage ;-) Blusen er i øvrigt sød, men ville da få enhver til at se fed ud.

 
At 8:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Sådan ser jeg også ud.
Bortset fra det så er jeg vild med blusen - bare sig til hvis du en dag, vil af med den.

 
At 2:03 PM, Anonymous Anonymous said...

Problemet med at tabe maven er, at brysterne så også ryger - og de er nu ret så pæne i den størrelse...
Har også fået den kommentar - ikke pga maven, men pga mine til tider hormonstruttende bryster, der virkelig vil frem i verden omkring menstruationen. De har også jævnligt forledt mig selv til at tænke - at NU er den der. Men nej.

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger