Friday, July 13, 2007

skråt op, skrid, du er for.... gammel???

Jeg har fået et bizart brev fra Skejby idag... Jeg er blevet vraget som ægdonor, det er så hvad det er... men begrundelsen? Alderskriteriet, skriver de...

øhm nå, kan man så tænke ved sig selv, når man er 29 år og fylder 30 til december. Begundelsen: Alderskriterie, er baseret på de æg jeg har lavet i mine 3 forsøg derude. De mener, at mine æg ligner de æg "gamle" kvinder laver, så derfor får jeg altså ikke lov at donere...

Det er da egentlig lidt deprimerende, er det ikke? At falde for et alderskriterie fem et halvt år før man egentlig når den alder...

Labels: ,

12 Comments:

At 9:12 PM, Anonymous Anonymous said...

Det var dog fuldstændigt sindssygt! Som om de havde overskud på doneræg...

Hvis det er deres vurdering, hvordagn kan det så være at de tilbød jer "bjørnetjenesten" - så vidt jeg husker var den med donersæd. Hvordan hænger det sammen med at de mener at dine æg er gamle (og uduelige)?

Skør forretning!

 
At 1:47 PM, Blogger Amocca said...

det er et rigtigt godt spørgsmål... den gang de tilbød os det, var det for at "bevise" at det var mine æg der var problemet... Ved at fjerne den ene variabel - sæden - kunne man jo tjekke om æggene stadig lavede det samme nummer...

Men altså, som jeg sagde (mange gange) til mit interview derude, så lavede jeg nogle HELT ANDRE æg uden nedregulering...

Men det har de selvfølgelig ikke set med "deres egne øjne"...

 
At 4:43 PM, Blogger Frøkenhat said...

Meget mærkeligt - tager du en snak med dem om, hvorfor dine æg bliver så meget bedre med den korte behandling? Det er da meget interessant, synes jeg.

Og ved du, hvad jeres plan er nu? Videre i det private med kort behandling?

 
At 8:21 PM, Blogger Amocca said...

vi har jo æg i fryseren på herlev, så det er det næste punkt på planen...

 
At 10:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Hm, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Man kan jo sige at der ikke er gået noget af dig, fordi du ikke fik kunne bruges som donor. Den gode gerning er mere tanken end handling. Du er skuffet nu, og det er klart. De har åbenbart ikke den store tiltro til dine æg, men det vidste du jo egentlig godt. Det kan være de revurdere hvis du bliver gravid senere hen. Jeg må nok indrømme at jeg synes det er rimeligt nok fra lægernes synspunkt. De skal jo tilgodese æg-modtagerne, og hvis der er en ringe sandsynlighed for at modtager bliver gravid, ja, så er da bedre at vente til der kommer bedre æg. Det er jo derfor de har alderskriteriet i første omgang. Vi ved jo selv alt om hvor hårdt det er at gennemgå et forsøg som ender negativt.

Jeg synes det er synd for dig, men objektivt set synes jeg lægerne har vurderet rigtig. Jeg var ikke blevet sur hvis lægerne havde vraget mig.

Jeg tror stadig på dig og dine chancer for at blive gravid. Jeg er sikker på at den korte behandling er din triumf, hvis da ikke er fryseægene der viser sig at være lykken. Du er et godt menneske, som ville gøre en god gerning. Du bliver ikke mindre god af at det ikke lykkedes.

Monja

 
At 10:35 AM, Blogger Mira said...

Jeg synes det lugter lidt af at læger er et stædigt folkefærd, som nogen gange selv synes de er ufejlbarlige. Deruover er det igen også den samlebåndsproduktion de har på fertilitetsklinikkerne som er forkert. De fatter ikke at standard behandlingen ikke nødvendigvis er det bedste for alle. Jeg synes det er forkert at de ikke tager højde for de seneste "data" du har på din ægproduktion. De holder stædigt fast i deres "dom" at dine æg er "for gamle" eller hvad det nu er. Det kan gøre mig så gal. Det er lige præcis den holdning der kan få mig op at hoppe på overlægens bord og nogen gange hjælper det faktisk også :-) Hvis du har overskud til det synes jeg du skulle konfrontere dem med dine nye data. Fobered dig godt og hold fast, vær overbevisende på en "cool Facts" måde.

 
At 9:01 AM, Anonymous Anonymous said...

Har I overvejet selv at modtage donoræg? Jeg ved godt at den korte behandling gav meget bedre æg og det forhåbentlig lykkes på den måde, men hvis nu...
Det kan måske betale sig at blive "skrevet op" til det, der er jo lang ventetid. Jeg ved godt nok ikke rigtig hvordan det fungerer.
Det er god nok snæversynet at de ikke tager resultatet af den korte behandling med i betragtning. Den burde indføres som standardbehandling alle steder! Men det er vist noget med laboratoriefaciliteter og tro, der gør at det ikke er sket så mange steder endnu. Heja Hvidovre!

 
At 5:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Hold da op! Det er godt nok groft...

Ja, det er nok ens umiddelbare reaktion, når man læser dit indlæg her. Men mon de på Skejby har undersøgt dine æg specifikt, eller har de blot hæftet sig ved din alder?

Hvis det sidste er tilfældet, står jeg ved min første kommentar. Det er virkelig underligt. Jeg er selv næsten 37 og har lige fået mit første barn for et par måneder siden efter at have prøvet i næsten 10 år.

Vi fik ingen hjælp overhovedet, så jeg føler, vi er det gode eksempel, der modbeviser alle teorier. Faktisk havde jeg det selv sådan, umiddelbart inden jeg blev gravid, at jeg instinktivt følte, jeg var sundere, gladere, osv. osv. end tidligere. Og vupti, et par måneder siden var den der omsider... Også selv om gynækologen havde holdt et langt foredrag om, at det havde været langt lettere for mig at blive gravid, hvis jeg var kommet 10 år tidligere.

Med min lille historie vil jeg bare sige til dig, at du aldrig skal give op. Det er muligt, de ikke accepterer dig som ægdonor, men hvem ved - måske er dine såkaldt "gamle" æg slet ikke så tossede alligevel?

Opgiv håbet om en graviditet og lev i stedet livet, så du bliver glad og sprudlende indeni. Og SÅ skal jeg love dig for, at der kan ske noget.

Bare et forslag.
Og kærlig hilsen
Shiva

 
At 7:57 PM, Anonymous Anonymous said...

Øhm Shiva... nu ved jeg ikke om du er klar over, at Amocca ingen æggeledere har? Når man ikke har det så bliver man ikke gravid af sig selv uanset, hvor glad man er...
Søs (som heller ikke har æggeledere)

 
At 8:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg må indrømme, at det er første gang, jeg lander på din blog...

Så jeg har liiige et par sider, eller 3, som jeg skal have indhentet....

Jeg glæder mig til at læse videre..

Knus BrainOnFire

 
At 3:37 AM, Blogger Amocca said...

velkommen til brainonfire - og god læselyst...

du skal være velkommen til at springe de første par måneder af arkivet over hehe, de er røvsygt kedelige :P

 
At 3:42 AM, Blogger Amocca said...

Shiva

Som søs nævner, så har jeg ingen æggeledere, så gravid bliver jeg ikke uden lægernes hjælp...

Og mht mine æg, så har de netop ikke hæftet sig ved min alder, eftersom jeg er 29 år gammel... ok snart 30 - men stadigvæk...

Amocca

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger