Sunday, January 07, 2007

Jamen, det lover jo godt...

Året var knapt gået i gang før tingene begyndte at gå galt.... Nytårsaften valgte min halv-forkølelse, som jeg har døjet med i flere uger, at springe ud i fuldt flor, så jeg fik det ringere og ringere som aftenen skred frem...

Den 1. Januar valgte ponyen at kyle mig af. Præcis hvad der skete, er en lang historie, og det var vist mere synd for stakkels pony end det var for mig – og hun blev allerhelvedes forskrækket...

Dette ”akrobatisk fald fra lille hest” resulterede i ømhed i hele højre side og en eller anden form for forstrækning i hofte og lår, som gør at jeg stadig (næsten en uge senere) har smerter når jeg rejser mig fra liggende eller stående position...

Nå, men tilbage til 1. Januar, hvor jeg kommer hjem fra stalden humpende og har meget ondt af mig selv. Efter at have været hjemme i et par timer, begynder jeg på mystisk vis at klø overalt på overkroppen.... træls...

Et nærmere eftersyn viser, at jeg nu er den stolte ejer af en ryg og en front fuldstændigt dækket af små aflange røde pletter... WTF!?!

En tur ved lægen et par dage senere afslører, at jeg har fået ”Fransk Rosen”, som (måske) er en virus... men i alle tilfælde helt og aldeles uskadelig – hvilket jo er en god ting – men desværre også pænt langvarig (op til 6-8 uger med disse pletter kan jeg forvente) og pænt grim! Hallo! Jeg ligner en med pest eller spedalskhed eller noget...

Nå, men det skal altså gå væk af sig selv. Det gør forkølelsen og humperiet uden tvivl også, men altså... Hvor træls en start på året var det lige? Det lover jo godt for resten af 2007...

Labels:

7 Comments:

At 11:27 AM, Blogger Frøkenhat said...

Mon så der er renset ud i dårligdommene, så det kun kan gå fremad resten af året? Det håber jeg...

 
At 1:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Øv for det ... og rigtig god bedring med det hele.... I dag er også første gang, jeg har været ude i dette år. Mit nytår begyndte nemlig med en lungebetændelse. Men se lyst på det: Nu kan det kun gå fremad :-)
KH
"Qvinde"... som stadig læser med på sidelinjen...

 
At 3:39 PM, Blogger lykkejægeren said...

Ja, se det fra den positive side... hvis du får overstået alle elendighederne i starten af året er der kun én vej ;-)

 
At 10:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Lysere gode tider venter i horisonten ;)
PUK

 
At 9:06 AM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca

Hvor er det bare synd for dig!
Det er da for mange dårligdomme på en gang. God bedring !

Kærlig hilsen Evi

 
At 4:25 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg har også haft fransk rosen og det er ifølge min læge meget almindeligt hos unge (det er så det gode ved det - at man stadig hører blandt de unge). Og så er det et smukt navn til en uendelig kedsommelig sygdom.
God bedring!

 
At 7:26 PM, Anonymous Anonymous said...

Ja.. Ikke skide fed sygdom.. Mine knopper er lige begyndt at klø... Et rent helvede.. Men det gode er, at chancen for at få det igen er minimal :o)

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger