Wednesday, August 23, 2006

Velkommen til verden

Så er jeg blevet moster for anden gang...

Min veninde fødte i går eftermiddag en yndig lille velskabt pige på 2830g og 52 cm lang... Lille lille bitte men helt perfekt og med et hoved fuld af mørkt hår.

Jeg troede ikke på at jeg på nogen måder kunne elske et barn så meget som jeg elsker min første "niece" Sarah - den stolte storesøster - og da slet ikke når man ser den måde jeg har haft det gennem min venindes graviditet denne gang...

Men selvom jeg kun har siddet med lillesøster i armene i ca. en halv time, så tror jeg faktisk lidt jeg er forelsket allerede...

Og iiiih hvor er det dejligt at vide, at jeg stadig kan have det sådan. Mange gange velkommen til verden lillesøster...

Labels:

13 Comments:

At 10:20 PM, Blogger Snowie said...

Tillykke med hende <3 <3 <3

Dejligt at læse om din oprigtige glæde og kærlighed for hende og hendes storesøster!

 
At 10:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Tillykke med "niecen".
Jeg kender helt følelsen !! Først bliver man såret, så flov, så glad på deres vegne. Der er jo nu engang sådan, at bare fordi, at vi ikke kan få børn, så skal resten af verden også holde op med at få børn. Men jeg ved også, at det er svært for dem, der KAN få børn, at skulle fortælle, at nu skal vi altså ha nr. TRE..... Uha da da, det ka også trække tænder ud, at få at vide.
Men jeg klager ikke !! Nu har jeg selv 2 dejlige tøser, som vi har adopteret i Kina. Så glemmer man alt det der. Nu kunne jeg slet ikke tænke mig børn på andre måder. Ja..., og så er jeg vist også blevet for gammel til det (pjat).
Kan du nu ha det godt, jeg kikker ind til dig en anden dag.
Venlig hilsen
Helle læsø

 
At 10:49 PM, Anonymous Anonymous said...

Hvor er det godt og rørende at høre, Amocca!
Jeg genkender til fulde følelsen i forhold til mine 3 små niecer.

Hjertelig tillykke med "moster-titlen" endnu engang.

Caf

 
At 6:57 AM, Blogger Majer said...

Hvor skønt at læse om dine følelser. Du er nået lidt længere end mig. Jeg har sgu svært ved at unde andre den lykke, som jeg måske aldrig selv skal opleve. Og af samme grund, er det så svært at knytte mig sådan helt rigtigt til deres børn. Håber at jeg en gang selv når dertil, hvor du er!

Tillykke med endnu en "niece".

 
At 8:59 AM, Blogger soesterlystig said...

Sådan er det også altid for mig... vi er mærkeligt indrettet os fra planeten infertilo:-) Tillykke med "den lille ny"...

 
At 10:47 AM, Blogger Solsikke said...

Tillykke med titlen! Dejligt med nogle yndige småfolk man kan forelske sig i.

Sjovt så stor forskel der er på en gravid mave og en baby. Jeg har hele tiden nydt babyerne, selv når jeg har syntes at maverne var det værste.

Men tillykke med din nye status - moster x 2!

Knus,
Solsikke

 
At 11:05 AM, Blogger Spirren said...

Tilykke med endnu en niece Amocca...
Hun er heldig at få dig som moster.

 
At 11:58 AM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca

Hvor var det sjovt at møde dig tilfældigt i går. Du ser hamrende godt ud!

Tænkte at jeg lige ville kigge forbi din kaffebar, og blev rigtig glad for både at læse dit sidste indlæg om mindekarret og om dine følelser for din venindes lille datter. Jeg synes du skriver vidunderligt.

Jeg har lyst til at dele et kært minde fra mit mindekar med dig:

Min spillelærerinde gennem en del af min barndom og tidlige undgdom hed Fru Anna Hansen. Hun var ufrivilligt barnløs og enke efter politimesteren i Holsted. Et meget elskeligt menneske. Hun har vel været omkring de 70 år og jeg omkring 12 da denne samtale fandt sted. Jeg havde været med bussen over til hende og hun havde lavet fløjlsgrød til os. Vi sad i hendes hyggelige stue, og talte om livet, som vi altid gjorde, før vi spillede.

"Fru Hansen, er du ikke ked af at du aldrig har fået børn", spurgte jeg. "Jo" svarede hun. "jeg ville så gerne have haft en lille pige. Hun skulle have heddet Karen, for det er sådan et pænt navn! Min mand og jeg kunne ikke få børn, men alligevel har jeg fået lov til at få mange børn i mit liv". Dette var sandt. Selv da fru Anna Hansen var meget gammel, blev der ved med at komme børn i hendes hjem hver dag. Hvor mange børn hun har lært at spille og givet glæden ved musikken, ved jeg ikke, men det er mange, og hun har bestemt været med til at præge mit liv i en positiv retning. Hun sluttede vores samtale med et gammelt kinesisk ordsprog, som jeg aldrig vil glemme.

"Du kan ikke forhindre sorgens fugle i at flyve hen over dit hoved, men lad dem aldrig bygge rede i dit hår"

Knus fra Sine

Du skal også lige have et smukt digt om adoption jeg fandt på nettet:

THE GIFT OF LIFE

I didn´t give you the gift of life
but in my heart i know
The love i feel is deep and real,
As if it has been so
For us to have each other
Is like a dream come true!
No, I didn´t give you
The gift of life,
Life gave me the gift
of you.

 
At 2:10 PM, Blogger Frøkenhat said...

Tillykke med niecen og held og lykke med mosteriet.

 
At 8:59 AM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca

Tillykke med den lille ny "niece".
Bliver du nu moster eller tante?Jeg gætter på at du vælger mostertitlen, fordi tante lyder så gammelt?Eller er det fordi du føler dig så tæt på veninden som om hun var din søster?
Nå ligemeget, det er ihvertfald dejligt at du kan blive så glad for andres små. Jeg håber du får mange gode timer med både storesøster og lillesøster.

Kærlig hilsen Evi

 
At 11:10 AM, Blogger soesterlystig said...

Hej Evi:-)

 
At 2:27 PM, Blogger Amocca said...

jeg har "valgt" mostertitlen fordi det er det jeg er... min veninde og jeg har kendt hinanden siden vi var 5½ -6 år gamle, og hun er i mine øjne lige så meget min søster som min biologiske lillesøster er...

så der var slet ingen tvivl om at jeg skulle være moster da hendes første datter blev født :)

 
At 10:25 AM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca

Jamen det er da selvfølgelig moster du er! Det er jo indlysende, når man får baggrunden med. Tak og endnu engang tillykke Moster.

Hej Søs, dejligt at vide du er her i blogland. Jeg håber du har det godt.Jeg har læst dine kommentarer andre steder og det gør mig ondt at du har mistet din mormor.

Kærlig hilsen til jer begge fra Evi

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger