Saturday, June 24, 2006

Hvad skabet gemte

Der er nogen der siger, at ens hjem er et spejlbillede af en selv. At stuen er vores ydre profil, det vi viser til andre og sådan som vi gerne vil ses. Stuer er ryddelige steder, med potteplanter, lysestager, pæne billeder og små pynteting.

Soveværelset er som vi i virkeligheden er. Mit soveværelse roder, sengen bliver (til min egen store ærgrelse) sjældent redt og mit tøj har en tendens til at blive stablet på gulvet i stedet for at komme på plads i skabene.

Men de virkeligt spændende steder i ens hjem er, ifølge denne teori, skabene i badeværelset. I disse skabe kan man finde alverdens hemmeligheder. Her taler jeg ikke om deodorant, bodylotion og tandbørster der står fint på rad og række på hylden under spejlet, eller shampoo og sæbe i hjørnet i brusekabinen. Nej, jeg taler om de skabe der er fx under vasken. Der kan indeholde alt lige fra vibratorer til sovepiller. Skabene i badeværelset er folks hemmelige liv.

I mit badeværelse er der 5 skabe. Det under vasken er forbeholdt toiletpapir, rengøringsmidler, shampoo og des lige. Det øverste til højre er min mands og de tre andre er mine. Ja, hvad kan jeg sige - a girl needs her space ;-) – eller også har jeg bare mere hemmeligt liv end ham.

I går aftes, da jeg åbnede det nederste venstre skab for at finde en tampon, blev jeg mødt af det sædvanlige virvar af bodylotions, barberblade, hårfarve og så videre. Men forrest til venstre i skabet, stillet ligeså fint på rad og række, mødte jeg også dette bizarre syn.


Jeg har ingen ide om hvad det mon siger om mig som person, at jeg har valgt at rydde op i mine skabe på en så bizar facon, at jeg lige så fint – ubevidst - har stillet graviditetstestene op ved siden af tamponerne. Men jeg tror det beviser at jeg påskønner ironi i mine omgivelser…

Labels:

10 Comments:

At 5:44 PM, Blogger GitteK said...

ja måske, hehe
jeg håber bu ikke mine badeværelsesskabe siger noget om mig... -jeg deler også med min mand så...

I øvrigt har jeg også (lagde jeg lige mærke til imorgen)
P-piller,Folinsyre,Pergotime og Panodiler på rad og række i medicin/køkken-skabet...

hmmm

 
At 8:24 PM, Blogger Freudika said...

Nu gik jeg ud og åbnede mit toiletskab ... og noget nær det samme hilste mig ... det var ikke unistep og tampax men clinic og allways ... og i mit skab stod det ikke klods op af hinanden ... de var adskilt af et glas Pinex ... Hvad siger det så ???

 
At 8:29 PM, Blogger GitteK said...

Hvoffor HAR i overhovedet de der vamle tests stående!
altså for jeg (yyyyyyderst sjældent) sådan nogen inden for dørene, ja så tisser jeg på dem og smider dem ud...hvis altså ikke...

 
At 8:38 PM, Blogger Amocca said...

tror nok jeg købte dem i dum tro før sidste forsøg - for alle butikkerne ville jo være lukket d. 24 dec når jeg skulle teste *ruller med øjnene*

men eftersom jeg fik min mens d 22. blev de aldrig brugt - hvorfor jeg ikke har smidt dem ud?

godt spørgsmål - tydeligvis fordi jeg er en sucker for pain

 
At 9:13 PM, Blogger Amocca said...

jeg kan i øvrigt godt lide den måde der står "normal" på tamponerne - når det så tydeligt ikke er normalt at have dem stående ved siden af en pakke med graviditetstest når man er 100% steril hahahaha

 
At 9:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Damn - jeg har ikke noget skab under vasken...har jeg så bare slet ikke noget "hemmeligt" liv...er alt bare out in the open ?! Øv ! :-)

 
At 10:03 AM, Blogger Unknown said...

Jeg har to skabe - med glaslåger!!! Hvad fanden er det så? Velkommen, kig ind i mit hemmelige liv??? Eller også rammer det bare plet fordi jeg altid har haft vildt svært ved at holde på mine egne hemmeligheder...
PUK - der lige nu slet ikke kan huske hvilken bunke/skuffe/skab testene ligger i.

 
At 9:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Hjemme hos mig har sådan en test ikke kunne holde i særligt lang tid, så der har aldrig fået nogen lads i skabet

 
At 9:36 PM, Anonymous Anonymous said...

Lækkert design :-)

 
At 10:05 PM, Blogger Mette said...

Søde Amocca.
Jeg har stadig g-test i mit skab - måske er der stadig et eller andet håb gemt i mig om, at de en da skal bruges (og IKKE til mine døtre, for da er de helt sikkert for gamle - hvis de ikke allerede er det nu!!!)

God sommer...

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger