Monday, May 08, 2006

Fjernbetjening søges

Vi er godt i gang med anden uge af maj allerede... Er det bare mig, eller er der nogen der har sat det her år på fast forward? Jeg kan slet ikke følge med, så hurtigt synes jeg det går...

Og så alligevel, så kommer jeg ingen vegne...

Jeg sidder stadig fast i sølet og efterdønningerne af sidste mislykkedes forsøg. Igen og igen fyldes jeg af bitterhed, ærgrelse, misundelse, vrede, angst, sorg og en forfærdelig følelse af, at være blevet snydt, for noget der var blevet mig lovet...

Så mens året suser afsted på fast forward, står jeg på pause - som sædvanlig fristes man næsten til at sige.. For det er dælen duseme længe siden nogen trykkede på den knap...

Fast forward er bare alt alt for hurtigt for en der end ikke kan finde ud af at være på play... Og hver gang jeg synes at have fundet play, så er det ligesom om billedet fryser tilbage på pause...

Jeg tror jeg er i stykker... eller også skal jeg bare se at finde den fjernbetjening...

4 Comments:

At 6:52 AM, Blogger Frøkenhat said...

Kære Amocca

Har desværre ingen fjernbetjening, der dur til at regulere livets tempo. Kan kun tilbyde et knus og et "jeg forstår" og et fælles klagebrev til guderne.

Knus fra Frøkenhat

 
At 3:48 PM, Blogger Freudika said...

Nej hvor sjovt at du skriver om det nu ...

Da jeg sad i bilen på vej til Holland spillede radioen "Erase and rewind" ... og jeg kom til at tænke på, hvor meget jeg godt gad det ... slette og spole tilbage, og glemme at vi nogensinde fandt på, at vi ville ha børn ... og så bare leve videre uden nogen sinde at opdage noget som helst ...

 
At 10:17 AM, Blogger Amocca said...

erase and rewind var absolut også en tiltalende mulighed når slut resultatet alligevel skulle være sådan her...

 
At 11:14 PM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca

"livet går videre, men aldrig som før. Det op til os selv hvad vi gør. Og tør!" citat fra sang af Lars Lilholt.

Det kan godt være at det ser sort ud lige nu, men der er som regel mørkest før daggry.Du er ikke i stykker. Bare med i en meget dårlig film...Der findes desværre/heldigvis ingen fjernbetjening.

Jeg tror at vi er her for at lære!

Det kan godt være at der er noget i vejen med "fabrikken", men der er andre muligheder i livet.(sagt af en af mine gode venner lige efter at Freja -min førstefødte- var død). Jeg blev vældig sur på ham. Troede aldrig at det skulle lykkes for mig at få børn der kunne leve. Først meget senere er det gået op for mig at han havde ret. Det er ikke lykkedes ham at få børn, men jeg tror at han lever et godt liv alligevel.

Der er da håb for dig endnu, så "Don´t give up, cause you have friends" og "this is not the end" (også citater fra sange, som jeg bare ikke lige kan huske titler osv. på lige nu.)

Knus fra Sine

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger