Monday, December 05, 2005

Rendyrket junkiestil

Endnu en scanning, ikke specielt mere interessant end den sidste. Vi håber stadig på omkring de 8 æg, men ingen garantier, da de er ret forskellige i størrelsen derinde. De ligger mellem 12 og 18 mm, så vi tager lige 2 dage mere på sprøjten på de 275 enheder, inden vi tager ægløsningssprøjten på onsdag.

De har jo iøvrigt skiftet ægløsningssprøjten ud, så jeg nu skal have Pregnyl istedetfor Ovitrelle. Det er jo da en god ting, at der ikke længere skal dolkes til for at få nålen ind, Denne er en fin lille tynd kanyle.

Til gengæld er det ren junkiestil. Med to kanyler der skal skiftes imellem og væske og tørstof der skal blandes, og små glasampuller hvor halsen skal knækkes af og hvad ved jeg... ske/sølvpapir og lysestump/lighter følger dog ikke med ;o)


Nå, men som sagt ægløsningssprøjte onsdag aften, æg ud fredag og derefter æg op (7-9-13) om mandagen. De tre dages modning udenfor kroppen skyldes mest af alt, at det er weekend, men det er en god ting, da mine æg jo ikke ligefrem har en kvalitet man praler med ude i byen, og på denne måde, er det kun dem der stadig deler sig på 3. dagen der får en chance.

Der var i øvrigt en lægestuderende, eller hvad sådan en hedder, med i dag, som skulle prøve at scanne. Meget forsigtig var det bette pigebarn, hun blev ved med at sige: "du skal sige til hvis det gør ondt"... Hvilket fik mig til at tænke på, at mine grænser for hvad der gør ondt og hvad der ikke gør, har forskubbet sig en del i løbet af det sidste halvandet år. Selv når de mosler allermest rundt dernede, vil jeg ikke beskrive det som andet end "let ubehag" - jeg er ret sikker på, at jeg følte det anderledes i august sidste år...

Er ret sikker på, at denne ændring i smertetærskel, går godt i spænd med mit nye junkie-image ;o)

8 Comments:

At 8:46 PM, Blogger Spirren said...

Det er mig der har nakket stavepladen din :-)
Og nej dette indlæg havde du ikke skrevet sidst:-)

Men men men alt går jo efter planen kan jeg høre.
Jeg skal med stor sandsynlighed have æg.sprøjte mandag, hvor du skal have æg ud.

Jeg er denne gang også på pregnyl, men hvorfor har du skiftet???

 
At 8:57 PM, Blogger Spirren said...

Psst TUSIND tak for kuverten og dens indhold.

Det var værd at vente på....

 
At 11:08 PM, Anonymous Anonymous said...

Forskellen på de to er at Ovitrelle er fremstillet ved DNA-teknik i gensplejsede ovarieceller fra hamstre og Pregnyl er lavet ud af gravide kvinders urin.

Ovitrelle skulle derfor i følge min læge være et renere stof og gøre mindre nas end Pregnyl (på trods af kanylen). Ellers er der ingen forskel på de to stoffers effekt.

Der kan være argumenter for at give to ampuller Pregnyl (= 10000 IE) mod en sprøjte med Ovitrelle (= 6500 IE), hvis der f.eks. er mange æg til udtagning.


Pregnyl er en hel del billigere end Ovitrelle.

Held og lykke med det sidste stik :-)

 
At 11:37 PM, Blogger Spirren said...

Det sidste var lige præcis grunden til at jeg denne gang skulle have pregnyl Rikke:-)

 
At 11:38 PM, Blogger Amocca said...

grunden til at skejby har skiftet til pregnyl er vis ikke een men mange. fx de mange klager over den dumme uspidsede kanyle på ovitrelle, der har sikkert også været noget økononomisk i det, men også at lægerne ikke følte at ovitrelle virkede godt nok på visse patienter - om jeg var en af dem? det tror jeg ikke... men nu får vi altså allesammen pregnyl istedetfor

 
At 8:54 AM, Blogger soesterlystig said...

Det der med hamstrene og urinen har jeg også hørt - ikke at den oplysning gavnede min lyst til at sprøjte det ind under huden;-)

Amocca vil du låne mine æg? De skulle efter sigende være af rigtig god kvalitet - de gider bare ikke bo inde i mig...:-/

 
At 3:43 PM, Blogger Mira said...

Det lyder jo mere og mere lovende :-) Om ikke ret lang tid er du GIDMEB!!!

 
At 7:41 PM, Blogger HBT said...

Dejligt amocca. Så er i aften sidste aften med sprøjte. Held og lykke på fredag.

Knus

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger