Wednesday, December 14, 2005

Amocca i grafer og aktier

Da jeg på et tidligere tidspunkt, havde stor succes med et indlæg om bizarre udregninger - og da det åbenbart i det hele taget er trendy, at tage matematiske formler til hjælp i øjeblikket - ja, så kommer her et "spændende" indlæg om mig, min behandling og grafiske fremstillinger af samme...

Som det tydeligt ses af grafen til venstre, er det helt sikkert en fordel for mig, at blive stimuleret kortvarigt, men heftigt. Det virker helt sikkert bedst, hvis doserne er høje og bliver givet over kort tid. Men åbenbart heller ikke for høje, da det så tager længere tid igen...


Det er jo ret tydeligt, hvis man sammenholder grafen fra før med ovenstående skema - der er forsøg 2 vel klart det mest optimale med en kort stimulering og mange æg. Forsøg 1 var helt hen i vejret, men lang stimulering og meget få æg. Forsøg 3 her, er så lidt en blanding, med en smule længere stimulering, men samme antal æg...
Mystisk! Det eneste jeg vist kan konkludere ud fra ovenstående er, at intet forsøg er det samme, og det hele er forskelligt! Ufedt!

Men så er der befrugtningsgraden - og som vi kan se her til højre, så tegner der sig et dystert billede - det er ski da lige ved, at man bliver glad for, at der ikke er flere forsøg tilbage - for det ser da skidt ud med den befrugtningsgrad... Hvis det var aktier ville jeg ihvertfald ikke spillepå dem, lad mig sige det på den måde...

På den anden side, er det vist noget med, at man skal købe mens de ligger lavt, ikke? Men selvfølgelig kun hvis man tror på, at der er grund til fremtidig positivisme og fremgang...

Tør man mon købe?

8 Comments:

At 7:25 PM, Blogger Unknown said...

Hvad råber en børsmælger der vil købe? Kan pludseligt intet huske fra de ellers så mange vanvittigt spændende film der foregår under handlen med... Ja, jeg kan heller ikke huske hvad ;)
Men jeg råber det lige nu: Jeg køber håbet! Jeg køber og når kursen snart stiger til uanede højder i kaffebaren så får du alle mine andele foræret i julegave. Det er jo kun jul en gang om året.
KRAM
PUK

 
At 7:38 PM, Blogger Freudika said...

B U Y ! ! !

tror jeg nok. (det er ihvertfald sandsynligt at det er det der bliver råbt)

Og jeg køber også gerne en enkelt aktie eller to ... prisen er lav, og oddsne for en stigning er god.

 
At 8:46 PM, Blogger GitteK said...

jeppper køb du bare for ½halvdelen af formuen her, og så et lille tip....sæt resten hos Miraklerne A/S
huuuuuh! den sidste jeg sagde sådan blev rent faktisk gravid... :o)

 
At 7:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er lige som at se mig selv beregne alt muligt... og selvom man kan meget matematik og har beregnet rigtig mange mulige udfald må man jo sande, at uanset hvad der sker, kan man altid finde en formel der passer. Og uanset hvad man frygter eller håber er der en graf, der vil vise det man prøver at se.
Således endte jeg selv med et barn på trods af mange hårde odds (især fra mine egne udregninger). Og alle tegn viser, at det aldrig kan lykkes igen - men en veninde sagde til mig, at jeg i stedet for at vise at det aldrig kan lade sig gøre i stedet skulle vise, at det ville lykkes rigtig nemt næste gang.
Hvis jeg alligevel kigger på dine grafer, vil jeg jo sige, at det kun kan gå godt denne gang. Det ligner hverken 1. eller 2. gang. Og de gik ikke efter planen. Så må den jo være der nu.
Jeg håber virkeligt at det lykkes...

Kærlig hilsen Ditte

 
At 10:26 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg har allerede købt alt det håb jeg kan, men satser da også gerne på mirakler. Gerne et rigtigt julemirakel eller flere til alle, der venter som du.
kærlig hilsen evi

 
At 3:48 PM, Blogger Mira said...

Jeg holder med Ditte. Denne gang ser ret anderledes ud end de andre, så det MÅ være et godt tegn.
Og rart at vide at man ikke er den eneste der holder regnskab med forsøgene i regneark og grafer :-)
Nogen gange tror jeg at jeg har en eller anden "compulsive-obsessive disorder", pga. alt den spekuleren og kalkuleren, men pyt med det, så længe jeg ikke er ene om det :-)

 
At 10:36 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg køber !
Mi55

 
At 7:50 AM, Blogger Frandse said...

Julen er jo miraklernes tid, så jeg vil da også købe et par aktier af håbet og så kan jeg jo sende dem videreud verden bagefter:-)
Det er så skønt når man kan indløse håbet aktier.

Krydser finger
Anne

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger