Wednesday, December 07, 2005

Svie og smerte

Så fik vi taget ægløsningssprøjten her til aften, men ikke uden lidt drama, som overskriften hentyder til.

Svien var min, smerten min mands.

For syv søren hvor den svier når den kommer ind, den Pregnyl* sprøjte - mærkeligt synes jeg egentlig - men sådan skal det nok være. Og, ok, kanylen var bedre på denne her - men for søren da, var det det værd? Alt det junkie-bøvl...? Umiddelbart, nej! Og nu vi taler om junkie-bøvl... så kommer vi tilbage til min mand og smerten.

Manden min hjalp jo venligt med opgaven, han knækkede halsen af glasampullerne for mig, og jeg sugede op og sprøjtede ud, gang på gang på gang. Og bøvlet var det, men det gik. Indtil den sidste ampul med tørstof. Så valgte halsen på ampullen, nærmest at "eksplodere" i min stakkels mands hånd.
Et kort øjebliks krise, da manden sad med blodige hænder og vi ikke var sikre på hvor meget glas der mon var røget i tørstoffet... Men efter en hurtig inspektion, blev vi enige om, at selv hvis der var glas deri, ville det næppe finde vej igennem den lille tynde kanyle.

Som sagt, så gjort, og sprøjtet ind i mavsen blev det. Derefter sad vi der, mig med en sviende mave og han med en smertende hånd, sølle par...


*Hvor suspekt er det, at pregnyl er at finde på sider som "anabolic steroids pharma" og des lige? Vil jeg pludseligt have forstørret min muskelmasse når jeg vågner i morgen? Jeg venter spændt!

10 Comments:

At 10:59 PM, Blogger MariaG said...

Puha...kender det ALT for godt!!
Det er jo også lavet af "urin fra svangre kvinder", så no wonder, at det svier!!! ;0)

Held og lykke med ægudtagningen

-Maria-

http://mggp.blogspot.com/

 
At 8:55 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg havde prøvet at advare dig :-))MariaG har ret. Pregnyl er et meget mere urent stof, derfor svier det. Det er iøvrigt kun for mænd at hCG er på dopinglisten. Det er fordi hCG skulle øge kroppens egen testosteronproduktion og dermed muskelmassen (ved mænd altså). Så ingen tykke lår til dig. Beklager.

Din mand, derimod, får nok en bullen finger.

 
At 9:15 AM, Blogger Amocca said...

seder tager du fejl Rikke, for jeg vågnede op med tykke lår... hmmm, men nu hvor jeg tænker over det, var de vist også tykke da jeg gik i seng hehehehe

 
At 9:48 AM, Blogger Mira said...

Auch, det lyder ikke rart!!!

 
At 11:11 AM, Blogger MariaG said...

selvfølgelig må du linke :0) Så smider jeg dig ind på min side også!! Hvis jeg da kan finde ud af det...jeg er stadig ikke helt stærk i det!!
Hvad angår designet har jeg prøvet med et par forskellige indtil videre...jeg er jo nødt til at finde den bedste ;0)

 
At 11:24 AM, Blogger MariaG said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 12:17 PM, Blogger Spirren said...

Jeg håber sgu, at den pregnyl sprøjte også findes i ikke sviende eksemplar, og lad det være min der ligger ude i køleskabet:-)

Og så er det jo i dag, hvor du skal/sikkert har fået taget æg ud.
Jeg håber, det gik godt søde uden for mange smerter.


Kærlige tanker M

 
At 1:01 PM, Blogger Spirren said...

"Og så er det jo i dag, hvor du skal/sikkert har fået taget æg ud.
Jeg håber, det gik godt søde uden for mange smerter" - jo jo man kan da vist kun sige, at jeg er i god tid:-)

 
At 11:02 AM, Blogger Signe og Jan said...

Kender godt Pregnyl. Den er lidt en satan. Håber din ægudtagning går godt!

 
At 1:20 PM, Blogger Monja said...

Jeg håber ægudtagningen er gået godt og så krydser jeg ellers fingre for dig.

Knus Monja

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger