Wednesday, July 26, 2006

Man lærer vel at leve med det

Her er godt nok stille... Solen skinner udenfor, men så meget som jeg arbejder får jeg ikke set meget til den. Utallige blog-indlæg kræver at blive skrevet, men tiden er der ikke, og ordene vil ikke ud, men sætter sig fast i mine fingre...

Igår mødte jeg en kammerats mor. Hun er sygeplejerske på Skejby og er på den afdeling hvor jeg var indlagt efter min operation. Hun spurgte hvordan det gik med behandlingerne... Jeg fortalte hende, at vi var færdige, at jeg ikke var blevet gravid og heller ikke ville blive det. At nogen gange går livet ikke som man håber...

Det gør stadig ondt at tale om det, men smerten er overkommelig efterhånden. Jeg kan mærke den, som et hul indeni. Men den brølende knusende smerte, som jeg troede ville fortære mig indefra og ud, synes ikke at være der mere.

Sådan går det vel, med alt. Man lærer vel at leve med det efterhånden...

6 Comments:

At 3:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg har andre sår end du...men jeg ved, at man lærer at bære dem med sig...selvom de til tider gør mere ondt end andre gange...

Jeg læste igang i en bog - har glemt hvilken - flg. kloge ord, som jeg hængte op på mit køkkenskab:

" Livet foregår, når du lever med sårene. Livet er ikke at blive fri af sårene, så du endelig kan leve. Du kan ikke hele alle sår. At være såret, er en del af livet. Når du mærker sårene, vælger du livet."

 
At 9:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Amocca, du er skøn, bare du ved det!

 
At 6:27 PM, Anonymous Anonymous said...

kæreste amocca, jeg har tidligere tilbudt dig et lån så du kan opfylde dine drømme, rente og afdragsfrit indtil du formår at betale tilbage, hvad siger du til det ? vil i ikke lige snuppet nogle forsæg i det private ?

 
At 9:41 AM, Blogger Frøkenhat said...

I mit job støder jeg af og til på folk, som har overlevet og overkommet det mest utrolige. Mistet børn, set deres hjem og kære gå op i flammer, været tæt på at dø, blevet handicappet af sygdom og så videre. Og hver gang tænker jeg "det er da utroligt, hvad nogle mennesker kan overleve - og så alligevel få et godt liv". Har svært ved at forstå det. Men kan jo se, at de gør det - formår at skabe et liv alligevel. Og ofte et godt liv.
Så du har givetvis ret - man lærer nok at leve med det. Men derfor kan det jo godt være svært. Og hårdt. Og uretfærdigt. Og næsten ikke til at holde ud. I hvert fald i en periode.
Håber så inderligt, at lykken også finder vej til dig, når du engang er kommet gennem sørgeperioden.

 
At 9:11 PM, Blogger Majer said...

Åh... jeg håber at man lærer at leve med det. Når nu det ikke kan være anderledes.

 
At 2:21 AM, Anonymous Anonymous said...

Takk for interessant informasjon

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger