Tuesday, July 04, 2006

Til G.

En af de sange jeg har spillet til døde i de sidste par måneder er ”Goodbye, my lover” af James Blunt. Og selvom den i sin oprindelige version er en yderst trist kærlighedssang, så har jeg alligevel valgt at bruge den i dette indlæg. Dog ikke i sin helt oprindelige udgave og ej heller med det formål at sige farvel, men som en kærlighedserklæring og undskyldning til min elskede mand. Min mand som har stået fast og været der, selv når jeg var allerlængst nede, allermest modbydelig og allermest umulig.

Did I disappoint you or let you down?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?

Jeg ved at jeg har skuffet dig, og sat dig til side. At jeg i min egoistiske sorg har glemt dig og skubbet dig fra mig. Jeg vidste du gjorde ondt, men jeg orkede ikke din sorg oveni min egen. Og for det undskylder jeg mange gange. Det var ikke min mening, men jeg kunne ikke håndtere mere end blot mig selv.

You touched my heart you touched my soul.
You changed my life and all my goals.
And love is blind and that I knew when,
My heart was blinded by you.

I've kissed your lips and held your head.
Shared your dreams and shared your bed.
I know you well, I know your smell.
I've been addicted to you.

Og jeg ved at der er så meget godt I dig. At du elsker mig højere end noget andet, at du kender mig på godt og ondt. Og du skal vide at jeg også elsker dig, selv når jeg er allermest umulig, allermest indelukket og allermest ulykkelig. Og selvom jeg synes utrøstelig – så trøster det mig at du er her.

I am a dreamer but when I wake,
They can't break my spirit
- it's my dreams they take.

Men når alle drømme dør og man står tilbage med tomme hænder, hvor finder man så modet og viljen til at fortsætte? Til at være der for hinanden, når alt er revet i tusinde stykker og man knap kan være i sig selv – hvordan skal man da være noget for en anden?
Hvor du fandt det, modet, viljen og styrken, det ved jeg ikke, men jeg ved at du fandt det. Og for det er jeg taknemmelig – og selvom jeg har manglet det så længe, har du ikke opgivet mig, på trods af, at jeg har været tæt på at opgive mig selv.

Og jeg ved, at du ville gøre alt for at ændre hvad der er sket. Men det kan du ikke, det kan ingen. Men du lover mig igen og igen, at du er her og at du bliver her. På trods af dæmonerne i mit hoved, der forsøger at fortælle mig noget andet.

And if you move on, remember me,
Remember us and all we used to be.

Søren Kierkegaard har engang sagt, At turde, er at miste fodfæste for en stund - ikke at turde, er at miste sig selv. Så selvom dæmonerne fortæller mig, at det er farligt at blive her, at elske dig, så vil jeg turde det, på trods af risikoen.

You’ve seen me cry, you’ve seen me smile.
You’ve watched me sleeping for a while.
You should’ve been the father of my child
I'd spend a lifetime with you.

I know your fears and you know mine.
We've had our doubts but now we're fine,
And I love you, I swear that's true.
I cannot live without you.

Det trøster mig at vide, at du ved hvem jeg er. Du kender mine svagheder og ved, at jeg nok en dag skal finde modet til at fortælle dig alt. Men du ved også hvor svært det er for mig, hvor nemt jeg trækker mig ind i mig selv og at jeg så ofte har brug for mere plads end jeg burde.

But I still hold your hand in mine.
In mine when I'm asleep.
And I will bear my soul in time,
When I'm kneeling at your feet.

Jeg håber du finder trøst i det faktum, at jeg ikke kan sove hvis jeg ikke rører ved dig. At jeg ikke kan sove i sengen, hvis du ikke er hjemme. At selvom jeg altid synes at have nok i mig selv, i virkeligheden viser på så mange måder hvor ensom jeg er uden dig.

I'm so hollow, baby, I'm so hollow.
I'm so, I'm so, I'm so hollow.

Labels:

12 Comments:

At 9:37 AM, Anonymous Anonymous said...

*SUK* Som du dog kan sige det :)

Jeg elsker også James Blunt og i sær den sang kan bringe tårer i øjnene.

 
At 9:52 AM, Anonymous Anonymous said...

Kæft hvor er det smukt skrevet!! Jeg sidder med tårerne løbende ned af kinderne, når jeg læser din smukke kærlighedserklæring til din mand.

Knus Tina

 
At 10:07 AM, Blogger Majer said...

Hold da op. Den trækker tårer!! Hvor er det smukt!!

Og så sætter den tankerne igang; Får jeg selv sat nok ord på om kærligheden, til min elskede kæreste?!?...

Ha en super dag!!

 
At 3:36 PM, Blogger Frøkenhat said...

Snøft!

Godt vi har de gode mænd.

Din lyder til at kunne fortjene et kæmpe smækkys!

 
At 5:08 PM, Blogger QVINDEN said...

SMUKT! :-)

 
At 8:45 AM, Blogger Unknown said...

hvor kan du dog bare skrive smukt.

cs

 
At 6:05 PM, Anonymous Anonymous said...

Hvor er det stort og smukt, Amocca.

Jeg er så glad for at se, at du nu også åbner dig op overfor din mand i stedet for mest at trække dig væk.
Det er jeg virkelig glad for! Og jeg tror, at det vil gøre dig godt.

Det er flot og modigt skrevet.

Knus fra Caf

 
At 6:39 PM, Blogger Snowie said...

Jeg tilslutter mig hylekoret af kloge quinder :o)

Flot gået Amocca!

kh Snowie

 
At 10:20 PM, Anonymous Anonymous said...

Kærlighed kan gøre meget ondt - men den kan også gøre stærk!
Knuz Mutti

 
At 6:40 PM, Anonymous Anonymous said...

Now....that´s what love is;-)
Snøøøøøøft!

 
At 7:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Lao Tzu kinesisk filosof sagde således: At elske nogen dybt og inderligt giver stor styrke.
At blive elsket dybt og inderligt giver os stort mod."

knuser
Gia

 
At 12:54 PM, Anonymous Anonymous said...

Tårerne løber ned af mine kinder kære Amocca.
Bliver også berørt af den cd og den skiges og mærkes også igennem her i Århus syd.
Jeg læser allle dine ord - og påskønner at du skriver her.
Stor respekt til dig - og tak fordi du er dig.

Kh Chahis

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger