Friday, December 23, 2005

Glædelig jul

Da jeg i tankerne opridsede dette indlæg i tirsdags, skulle det have været med en relativ positiv indgangsvinkel, hvor jeg ønskede os alle en glædelig jul og en masse dobbeltstregede graviditetsteste, og snakkede lidt om hvor spændt jeg var på om jeg mon begyndte at bløde eller ej denne gang...

Men nu er det fredag, og julestemningen kan ligge på et meget lille sted. Der er ingen sne i landskabet udenfor, det eneste der drypper med uvigelig sikkerhed er blod blandet med progestan* (yummi for en beskrivelse Amocca - der fik du lige sorteret ud i læserskaren...).

Igår tudbrølede jeg i takt med julecd'en på stereoanlægget, i 6 stive timer. Om aftenen drak jeg en ½ flaske vin og tudede lidt mere. Jeg har fået så mange søde emails, sms'er, blogkommentarer, blomster og gaver, at man skulle tro jeg netop var kommet hjem efter et længerevarende hospitalsophold. Mange tak til jer alle sammen, det varmer at vide, at der sidder så mange mennesker i det ganske danske land der tænker på een.

Lige før starten gik til dette forsøg, skrev jeg følgende i et indlæg her på bloggen:

Skrækslagen for at jeg ikke kan udholde og overleve denne smerte uden at gå i tusinde stykker? Og hvis jeg går i tusinde stykker, kan skårene så limes korrekt sammen igen? Hvad nu hvis det går galt og jeg aldrig finder mig selv i skårene igen?

Igår i min altfortærende sorg var jeg bange for, at jeg havde haft ret. Men i dag ser tingene allerede bedre ud. Jeg er stadig ked af, ingen tvivl om det, men min elskede mand er jo hos mig - og med ham ved min side, der kan jeg klare alt, så må vi se hvad fremtiden bringer.**
Ja, jeg er gået i stykker, og jeg bliver aldrig den samme igen, et forløb som dette vil nødvendigvis forandre en person. Men selvom jeg måske nok er forandret, så håber og tror jeg på, at jeg kan finde noget jeg kan genkende og holde af i skårene.

Jeg fik en email i går, der snakkede om ovenstående blogindlæg, om at gå i tusinde stykker. Hun sendte mig følgende citat med, som jeg synes er meget smukt og rammende i lige denne sammenhæng:
'there is a crack in everything, thats how the light gets in'
Nu vil jeg slutte af med at ønske jer alle sammen en rigtig glædelig jul og sige mange tak for jeres ord, krammere og tanker til mig og min mand.

_________________________________

*Jeg har i øvrigt testet - fordi jeg er en 'sucker for pain' og den er selvfølgelig negativ.

**Vi har bestemt, at vi ikke tager nogle definitive beslutninger om vores videre forløb, før vi når januar.

Labels: ,

10 Comments:

At 11:35 AM, Blogger HBT said...

Du ønskes også en glædelig jul amocca.

Håber i kan komme gennem julen jer 2 sammen.

Knus

 
At 12:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg er glad for jeg lige fangede dig på messenger igår. Det er godt at høre at du allerede har det lidt bedre nu.
I klarer den, selvfølgelig. Og bare vent - en dag skinner solen igen. På den ene eller den anden måde. Det er 110 % sikkert, hvor svært det end er at få øje på i dag. God jul og godt nytår. Hvem ved hvad 2006 bringer med sig?
Jeg glæder mig til at se dig i det nye år.
Knus Kristine

 
At 2:12 PM, Blogger Solsikke said...

Kære Amocca

Hvor er det dejligt at læse, at du allerede nu kan skimte fremtiden i det fjerne.

Glædelig jul til dig og dine kære. Og selvfølgelig et rigtig godt nytår!

Kærlig hilsen
Solsikke

 
At 3:07 PM, Blogger Freudika said...

Jeg synes også det er dejligt at læse at der trods alt er en del håb at spore i dit jule-indlæg.

Og så mere glædelig jul til dig og dine.

Camilla

 
At 4:32 PM, Blogger Amocca said...

der er lidt håb. Jeg er da ihvertfald mere menneske end pivedyr i dag - det var omvendt i går.

Jeg siger ikke, at der ikke vil komme sorte huller hen ad vejen, som jeg vil falde i. Men jeg tror nok at vi er ok - så godt som vi nu kan være omstændighederne taget i betragtning

Amocca

 
At 9:35 PM, Blogger QVINDEN said...

En rigtig glædelig jul til dig og dine.

 
At 4:03 PM, Blogger Signe og Jan said...

Ønsker dig det bedste.

 
At 8:57 AM, Blogger MariaG said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 8:59 AM, Blogger MariaG said...

Hvor er det dog et smukt citat!! Det er ord som dem, der skal få os videre, når vi føler, vi ikke kan mere!! Jeg har virkelig taget dem til mig!!

Jeg håber, du er kommet nogenlunde hl igennem juleaften. Nu træder vi snart ind i 2006 og med det fødes nyt håb og nye muligheder.

Kram

 
At 8:35 PM, Anonymous Anonymous said...

JEg har først set dine indlæg i dag og er virkeligt ked af at høre, at det ikke endte som ønsket.
Jeg håber I trods alt havde en god jul.

KH Ditte

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger