Wednesday, October 26, 2005

The (Wo)Man in the Mirror

Jeg har før skrevet om mit lettere problematiske forhold til min krop. Så det kommer nok ikke som nogen banebrydende nyhed, at jeg ikke holder så meget af den.

Faktisk så hader jeg den. Hader er et stærkt ord, men i denne sammenhæng er det det rigtige. Jeg hader min krop så usigeligt meget. Den føles ikke som en del af mig.

Havde det ikke været fordi, at jeg rent logisk ved, at min krop og min hjerne er et, så havde jeg for længst givet den hvad den fortjener...

Jeg har flere gange følt en trang til at gøre skade på mig selv - men den logiske stemme i min hjerne fortæller mig, at det vil gøre ondt - så jeg lader være, for jeg er en pivskid. Jeg hader min krop og føler at den har snydt mig og forrådt mig, derfor bør den straffes....

Men hvordan kan jeg straffe min krop uden derved også at straffe mig selv? Det er umuligt.

Behandlingen har ført mig endnu længere ud i den mentale adskillelse af krop og psyke. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor eller hvordan, men lige så langsomt er den blevet til en klump kød, som jeg har den tvivlsomme ære at slæbe rundt på uden grund. For den kan jo ikke bruges, ser I... Den er defekt og uduelig. Så hvad skal man med den?

Bliver det mon bedre? Vil jeg mon nogensinde igen kunne se mig selv i spejlet og holde af det jeg ser? Jeg ved det ikke, jeg ved blot, at lykkes dette sidste forsøg ikke, så er der overhængende fare for, at samtlige spidse genstande i huset skal holdes i behørig afstand af mig....

Labels:

9 Comments:

At 4:25 PM, Blogger soesterlystig said...

jeg kender den følelse alt for godt Amocca - du bliver nødt til at tale med nogen om det, hvis du ikke allerede gør det. Tankerne kan udvikle sig med lynets hast og pludselig blive praksis.... Tag fat i problemet - hellere i dag end i morgen.
Tanker S.

 
At 4:38 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg støtter søsteren. Det kan ende rigtigt galt. Husk at kroppen ikke kun bruges til at bære et barn. Den bærer også dig!

 
At 5:50 PM, Blogger Amocca said...

taler allerede med nogen om det ;) ellers tak for rådene. Kom vist til at nævne noget om det i sidste terapi session - så nu synes min rådgiver vi skal bruge noget tid på det - da han mener jeg har et usundt forhold til min krop ...

hvor har han dog det fra hehe

 
At 6:07 PM, Blogger Spirren said...

Søde dig sender dig bare lige et kæmpekram...

 
At 7:30 PM, Blogger Freudika said...

Puha Amocca ... hård kost!

Kæmpekram herfra

 
At 8:11 AM, Blogger Signe og Jan said...

Jeg forstår godt, at du er træt af dens manglende samarbejdsvilje. Men jeg håber du får sluttet fred med din krop, på et tidspunkt. Lidt noget andet - men alligevel. Jeg har tidligere haft en spiseforstyrelse, og har måttet arbejde meget med at lære at bære over med kroppens mange "fejl". Men der er jo ligesom ikke noget alternativ. Det er godt, at du "har nogen at tale med".

 
At 12:11 PM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca
Du vil finde et smukt land på den anden side af floden. Floden, som er dannet af dine, mine og alle kvinders tårer. Lad ikke floden drage dig i dybet. Svøm, svøm alt hvad du kan, lad dig flyde, lad den bære dig,hold fast i alt du kan og en dag vil du være på den anden bred og du vil kunne spejle dig i flodens vand og se dig selv som det smukke sammensatte væsen du er!Du vil være stærkere end før og atter kunne se skønheden omkring dig!

 
At 10:26 PM, Anonymous Anonymous said...

Skræmmende tanker du der slæber rundt med - kan godt forstå dig men ved også, at det hylster du foragter så meget, det er vi andre der holder så meget af......... vær sød at passe på det, jeg vil gerne hjælpe til.
Knuzer

 
At 7:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Pyyyh!
Grimme tanker, du gør dig - men efter at have fulgt din kamp, kan jeg vel tildels forstå dig. Dog håber jeg, at kampen lige nu er det hele værd, og endemålet er omkring næste gadehjørne. Jeg hepper på dig, så du vil kunne høre mig som en sagte ringen for ørene de næste mange døgn :o)

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger