Friday, May 20, 2005

Er vi der snart?

Ja, det synes nærliggende at stille spørgsmålet, for jeg synes vi kører i ring... idag må vi nemlig (igen igen) tilbage til debatten....

Niels Jørgen Langkilde skrev d. 9.4.2005, i Berlinske Tidende, at kunstig befrugtning skal sidestilles med og være lige så dyrt (og besværligt) som adoption.
Ifølge Langkilde, er infertilitet ikke et reelt problem som sundhedsvæsenet skal betale for, og i øvrigt er det kvindernes egen skyld, grundet kønssygdomme og barneønske i en for sen alder! Kazlam! Så fik vi den. Jeg var 25 år gammel da vi begyndte på projekt baby - jeg skulle nok være begyndt noget før... som fx da jeg var 16, før min blindtarm sprang - eller hvad? Denne mand sidder i Etisk råd - og i folketinget (han er sikkert bedste ven med partifællen Charlotte Dyremose)! Oh ak og ve, hvor kunne det ske.

Der er desværre ikke noget nyt i, at medlemmer af det etiske råd ikke ser dette som et reelt problem. 4 af rådets medlemmer (Niels Jørgen Langkilde, Anette R. Nissen, Kit Louise Strand og Peter Øhrstrøm) mener, at kunstig befrugtning udelukkende bør foregå med fuld brugerbetaling enten i privat eller offentligt regi. Kit Louise Strand, har jo allerede gjort sig populær her i blogland med sin kommentar om "klynkeri", i DR's debatudsendelse. Og nu mener Langkilde altså at det er vores egen skyld... Jeg kan næsten ikke vente til Peter Øhrstrøm og Anette Nissen udtaler sig om emnet.... *grrrr*

Jeg har desværre ikke artiklen, kun fået et referat af den, men hvis nogen ligger inde med en kopi af Berlingske Tidende fra den dato ville jeg da meget gerne læse den i sin helhed :)

OBS: Det er netop gået op for mig, at Søs har skrevet et brev til Langkilde på sin blog, vi er åbenbart flere der fik kaffen galt i halsen ;)

5 Comments:

At 8:01 PM, Blogger HBT said...

Læste lige på SØS's blog hvor hun har skrevet et brev til Hr. Langkilde - efterspurgte også et link til artiklen.

Men nu ved jeg da en smule om hvad den omhandlede.

Man skal da vist lede MEGET længe efter en mand som er SÅ dum som Hr. Langkilde.

Vi ventede jo også til jeg var 26 år inden vi gik i gang - så pu har hvor var jeg gammel - og jeg har jo mindst haft 30 kønssygdomme NOT. Jeg kan virkelig gøre for at jeg tilsyneladnede er FØDT MED at jeg ikke har optimal ÆL.

Nøj jeg kan komme i tanke om mange grimme ord om ham.

 
At 10:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Ok, så jeg har haft en kønssygdom. Men man behandler da osse rygerne for deres lungekræft eller den smarte fyr der brækker benet på en skiferie. Er det ikke osse deres egen skyld???

Jeg vil ønske at Søs vil gå offentligt med det fremragende brev!

 
At 10:39 PM, Blogger HBT said...

Ja lige præsis Rikke. Og hvad med alle dem som skal opereres for diveres sportsskader - ja de er da også selv ude om det de kunne jo bare have lavet være med at dyrke sport. Hold op hvor er en da en narhat.

 
At 10:12 AM, Blogger Unknown said...

Jeg får kuldegysninger af den slags grænseløs dumhed som den mand giver udtryk for...
Men jeg påtager mig da gerne skylden for min egen kræftsygdom. For faktum er jo at kræft er ens egne celler der forandrer sig, så det kan vel næppe være nogen andens skyld... Men skulle jeg så selv betale for behandlingen dengang? Eller nu?
Mage til vrøvl...

 
At 12:14 PM, Blogger Mira said...

ja, man kan spørge sig selv hvordan hulen han er kommet i etisk råd?

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger