Tuesday, April 10, 2007

Noget om at grave i frossen jord

Jeg overvejer at grave noget op... men jeg ved ikke om jeg har den rigtige skovl til formålet... Eller om man overhovedet bør grave ting op, når de først er begravet...

Altså... Nu har jeg så fået nys om, at Herlev skal til at i gang med et nyt forsøg med noget nyt stimuleringsmedicin. Og at de søger deltagere til dette forsøg....

Adgangskrav:

• Kvinde i parforhold √
• Mellem 25 og 35 √
• Fri for PCO √
• Max 3 mislykkedes IVF-forsøg bag sig √
• Ryger max. 5 cigaretter om dagen
• Veje mellem 60 og 90 kg

Ok jeg kan ikke leve op til de to sidste, men skærer jeg ned til max. antal på næstsidste punkt, så kommer sidste punkt af sig selv – dermed sagt: der er intet til hinder for, at jeg kan leve op til disse adgangskrav, og dermed er der ingen grund til at jeg ikke skulle kunne blive godkendt til at deltage i forsøget....

Men... At deltage i den slags forsøg indeholder jo en vis risiko...

Der er først og fremmest risikoen for, at man rent faktisk kunne gå hen og blive gravid af det! Og det er her, at skovlen kommer ind i billedet... For nu har jeg så gået og tænkt over dette her i påsken, og det viser sig, at den der graviditetsdrøm er solidt begravet efterhånden...

Ja, det er ligeså stort et chok for mig, som for jer! Jeg vidste det heller ikke... Men det er den altså. Den er så dybt og forsvarligt begravet, at jeg kvier mig voldsomt ved at skulle grave den op igen og ryste den fri for jord...

For den anden risiko er, at man ikke bliver gravid af det. Og graver vi drømmen op og det så mislykkes igen, så står vi med balladen een gang til, og det tog pænt lang tid at grave hullet sidst....

Jeg er i syv sind og beslutningen om det ene eller det andet er kun et spadestik og en telefonopringning væk. Men tør jeg?

...her i det tidlige forår er jorden jo stadig frossen lige under overfladen...

Labels:

7 Comments:

At 8:58 AM, Blogger Frøkenhat said...

Jeg tror nu nok, jeg ville grave på livet løs, hvis det var mig. Men jeg kan godt forstå, at du tøver - for der er jo en risiko for at blive såret og skuffet igen.
Men omvendt - ville du kunne glemme alt om muligheden? Eller ville du resten af dit liv tænke "hvad nu hvis"? Personligt tror jeg gerne, at jeg ville vide, at jeg havde opbrugt alle mine muligheder.
Ja, det er sgu ikke nemt...

 
At 8:58 AM, Blogger Amor said...

mmmmmmm...
jeg, den lallende optimist tror bestemt på at selveste solen kan tø jorden op!
Og så kan drømmen frit spire frem! vokse og gro!

Jep! sådan er naturen!




-rundstyk!

 
At 10:47 AM, Blogger Spirren said...

Hmn ja der må jo eksistere en eller anden form for nysgerrighed om det hos dig, ellers havde du vel ikke skrevet indlægget????

 
At 11:29 AM, Anonymous Anonymous said...

Hvo intet våger, intet vinder.

 
At 3:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Kan du ikke prøve at bilde dig selv ind, at det slet ikke er for at blive gravid at du gør det? At du kun gør det for at hjælpe videnskaben fremad?
Sikkert ikke... :-) Jeg synes det er et forsøg værd alligevel.

 
At 10:02 PM, Anonymous Anonymous said...

Selvom du skulle få brug for at grave drømmen ned igen,tror du så ikke du på sigt vil ærgre dig over ikke at ha' gjort forsøget??
Og jorden er jo løsnet.........

 
At 11:13 AM, Blogger stubbornmom said...

Amocca, du vil grave. Sådan er du. En slider. Og du ved det godt, ikke :-)
Jeg giver dig hermed et kærligt men bestemt spark: GRAV for filan da!
Al behandling er eksperimentel i starten - hvis ingen deltog i dem, var der mange mennesker der ikke fandtes.

Hov forresten - verden første reagensglasbarn Louise, har lige født selv - et barn lavet uden hjælp.

At give op på sine drømme er at give op på sig selv.

Kærlige tanker fra Stina
(..."ja Stina, det kan du sgisme sagtens sige..." I know, honey!)

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger