Friday, April 06, 2007

Go Jakob, go Jakob...

Og så var det jo lige at man kunne læse i avisen, at Danmark nu har verdensrekord i antallet af børn, der bliver til ved hjælp af kunstig befrugtning....

Er der snart nogle politikere der vågner op eller hva? De danske par har ondt i fertiliteten og det synes kun at blive værre og værre... Noget må der gøres, udover at paphoveder foreslår at vi alle sammen skynder os at få 3 børn hver! Så simpelt er det jo altså ikke....

I artiklen fra Jyllandsposten udtaler jakob ingerslev fra skejby sig. Man kan sige meget om jakob og jeg ved, at han ikke er alle folks kop te, men jeg har nu egentlig altid synes godt om ham.

Han siger altid sin ærlige mening, det kan godt være, at han ikke er den mest empatiske mand i verden, men jeg er sikker på, at han er en dygtig læge, samtidig er hans evne til at se udover den enkelte patient meget vigtig i netop denne sammenhæng.

For det handler jo ikke kun om mig, og om dig og de andre barnløse i behandling man kender... Det handler om "the big picture". Og hans udtalelser i artiklen gør faktisk, at jeg elsker ham en lille smule lige nu...

»Det, som nogen opfatter som et privat luksusproblem for de par, der har svært ved at få børn, bliver sat i et samfundsperspektiv, hvis man sammenholder antallet af behandlinger med de lave fødselsrater, vi har i den vestlige lande,« siger han.

»Når vi bidrager med 7,2 pct. af en årgang, kan man sige, at fertilitetsbehandlingerne er med til at holde børnetallet oppe. Måske ville det være en god investering for samfundet at finde penge til at få flere børn,«

Jeg ved godt, at en enkelt læges udtalelser ikke batter noget som helst, og at beslutningerne stadig skal tages længere oppe i systemet, hvor de ikke lige er kendt for at give ved dørene, men når først een begynder at åbne munden, så kan det jo være at der kommer flere...

Og jeg er så evigt enig, lad os få investere flere penge i behandlingerne. Flere forsøg i det offentlige og eventuelt også ret til to børn...

Go Jakob, go Jakob!

Labels:

8 Comments:

At 2:23 AM, Anonymous Anonymous said...

Hold kæft hvor er du god. Jeg troede det var en eller anden underlig storrygende dame der havde lavet en profil med nøgenfoto på adoptionzonen. Jeg tænkte, hun er ikke for klog hende der, - bare ved at se fotoet. Så jeg kikkede nærmere på amoccas kaffebar. Skønt at der er nogen som dig.

 
At 9:34 AM, Blogger Spirren said...

Er enig med både dig og Jacob....
I mit amt var der jo tidligere retten i det offentlige også til nummer to barn, det er der så ikke mere!

 
At 10:11 AM, Blogger Mira said...

Ja, jeg læste også Jakobs kommentar. Og han rammer plet med at påpege de selvmodsigelser der er i den generelle befolknings holdning/politikernes holdning til IVF kontra "for få børn fødes" problematikken.

 
At 4:39 PM, Blogger Frøkenhat said...

Måske skulle man også sætte lidt flere penge af til at undersøge hvorfor, det er så svært for danskerne at få børn. Det kunne jo være, man kunne forebygge nogle af problemerne så...

 
At 8:53 PM, Blogger Amocca said...

hahaha, jeg takker ydmygst for roserne fra den anonyme skribent, som havde taget mig for en "underlig, storrygende dame" med nøgenfoto som profil :D

jeg ER en underlig storrygende dame, men jeg er nu ikke nøgen på det billede - min bluse er blot ligeså bleg som resten af mig hehe - og så hænger den ud over skulderen...

men nok om det - og tak fordi du gad at give dig tid til at se nærmere på kaffebaren, før du sådan helt dømte mig ;)

 
At 7:42 PM, Blogger Spirren said...

Hmn det går lige op for mig at du har lavet en profil på adoptionzonen! Ja jeg ved det, jeg er lidt langsom.....

Det med det underlig kan jeg ikke helt give dig ret i............

 
At 8:25 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg synes heller ikke at du er underlig. Du er SKØN!

 
At 9:05 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg er nu enig i det underlige :D

Men det er ik nogen dårlig ting ...

Og ja - jeg kunne nu også falde en lille smule for Jacob ud fra de udtalelser ... og det er endda selvom jeg er en lille smule bange for manden ;D

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger