Wednesday, August 17, 2005

Hank åd småkagerne

Jeg ved ikke om der er nogen af jer der har set "Me, Myself & Irene"* - en film med Jim Carrey og Rene Zellweger. I filmen spiller Carrey Charlie, en behagelig og flink politibetjent, som aldrig bliver vred eller siger fra... Indtil han en dag bryder sammen og udvikler spaltet personlighed. Hans alter Ego, Hank, er ubehagelig, grov og gør som det passer ham - helt uden hæmninger...

Er der nogen der kan se ligheden?

Jeg er normalt Charlie. En meget rolig og privat person, jeg viser sjældent følelser offentligt, jeg har en engels tålmodighed og er utroligt konfliktsky, det betyder at jeg meget sjældent bliver vred (ihvertfald ud af til), jeg skælder praktisk talt aldrig ud og jeg siger sjældent fra (karaktertræk der iøvrigt har været grobund for en glorværdig karriere indenfor kundeservice).

Men som niveauet af Suprecur stiger i min krop, så falder hæmningerne een for een...

Og pludselig er jeg Hank! Jeg tuder i fuld offentlighed over en sang, en uventet nyhed, et tvprogram osv. Jeg hidser mig op over åndssvage ting fuldstændigt uden grund, og siger lige hvad der kommer ind i mit hoved, uden den store tanke på konsekvenserne... og jeg åd en hel pakke Karen Wolf Kakaosnitter uden at blinke!

Nogen gange frygter jeg, at Hank i virkeligheden er mit sande jeg, at han bare venter i kulissen indtil næste pust fra næsesprayen sender ham i aktion igen... Jeg ved det ikke....

Der er dog een ting jeg ved: Det var Hank der åd småkagerne!


*Filmen kan anbefales hvis man er i humør til en Jim Carrey film med tilhørende plattituder...

5 Comments:

At 10:00 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg tror nu at vi alle har en Dr. Jekyll/Mr. Hyde i os, men at vi normalt formår at styre tendenserne. Men der ER altså noget ved negreguleringen, som gør en helt tosset. Tænk hvis det er sådan at være i overgangsalderen -???

 
At 10:26 AM, Blogger GitteK said...

Ved slet ikke om jeg tør sige det...........

Jeg syns det lyder pissesjovt sådan at være på nedregulering ;o)

Iiiiih hvor ville jeg gerne møde min egen personlige Hank! Charlie kan man godt blive lidt træt af i længden....

Bare slå mig!

 
At 2:26 PM, Blogger Freudika said...

Jeg har bestemt også en Hank i mig ... tænk at der er så hurtig afregning - startede nedregulering igår ... og har været grådlabil lige siden ... MEN det er jo hverken mig eller dig eller nogen af de andre på hormoner den er gal med ... det er jo bare fordi verden er lidt svær at ha med at gøre for tiden :-)

 
At 2:59 PM, Anonymous Anonymous said...

Hello there Hanky - boy;-)
Søs

 
At 9:50 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg behøver ikke ekstra hormoner for at have både Charlie og Hank i mig. Desværre for Charlie, er det altid ham, der må tage konsekvenserne af Hank's handlinger...
Så nok åd Hank småkagerne (og nød dem i fulde drag!), men det er Charlie, der må slås med den dårlige samvittighed og de (mulige) ekstra kilo bagefter.

Jeg følger dig på sidelinien, har fundet dig gennem RikkeS (som jeg kender fra Min-mave.dk)

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger