Friday, July 22, 2005

Cybervirkelighed

Der var engang, hvor det liv jeg levede på nettet var fuldstændigt løsrevet fra mit virkelige liv. Sådan er det ikke mere. Efter vi startede i behandling er grænserne blevet meget mudrede. For det første er det meste af anonymiteten på nettet gået fløjten ved ikke at være anonym her, og samtidig bruge mit normale netnavn herinde...
For det andet har jeg mødt ufatteligt mange af disse mennesker, disse cybervenner, i det virkelige liv. Så hvad er de nu? Folk jeg kender på nettet? eller folk jeg kender i den virkelige verden? Måske er det folk jeg kender på grund af nettet?

De to verdener glider efterhånden sammen i en grad, hvor jeg ikke rigtigt kan skelne hvem der hører til hvor. Jeg føler, at jeg kender mange af mine cybervenner ligeså godt som jeg kender de mennesker jeg ses med i den virkelige verden, nogle af dem føler jeg kender mig bedre, ved mere om hvad der foregår indeni mig, inden mange i min virkelige omgangskreds gør.

Det er infertiliteten der har gjort grænserne så flydende. Det er grundet infertiliteten, at jeg har meldt mig ind i utallige forums og startet denne blog. Og derved har infertiliteten også været grunden til, at jeg har mødtes med så mange mennesker fra nettet og har "mødt" så mange mennesker i cyberspace, på forums og her i blogland.

Blogland vokser støt, vi bliver flere og flere, da jeg startede med at blogge i sin tid var der kun Rikke, mig selv og M.S i vores lille samfund. Efterhånden er der kommet flere til, i starten ganske langsomt, men efterhånden udvides blogland næsten ugenligt med nye bloggere. Bare i denne uge har vi fået to nye, Freudika og Linda - velkommen til piger. Begge piger jeg har "kendt" via forums i længere tid og begge piger jeg har mødtes med i den virkelige verden.

Men måske er det passe´at tale om den virkelige verden og cyberspace? Måske bør jeg indse, at de begge er lige dele af den samme virkelighed. Min nye cyber-virkelighed.

3 Comments:

At 1:53 PM, Blogger Spirren said...

Vi har været der før - og de to verdener vil vel altid være en del af hinanden , vil de ikke !

Sådan er det for mig.

 
At 1:53 PM, Blogger Spirren said...

P.S ordet cybervirkelighed dækker det vel egentlig meget godt på mange måder !

 
At 1:55 PM, Blogger Freudika said...

Jeg er holdt op med at skelne for længe siden. Den gang da jeg startede på nettet var det med meget klare tanker om, at jeg ALDRIG skulle mødes med nogen fra internettet ... ok - jeg ændrede mening - og idag er det "ikke noget særligt" at møde folk jeg kender via nettet. I dag er mange af de mennesker jeg har kontakt med på nettet, også mennesker jeg har mødt i den virkelige verden. Til mit bryllup for 2 år siden var der 3 mennesker med som jeg har mødt på nettet og derfra skabt tætte bånd til i den virkelige verden ...

Der hvor jeg ofte bliver mindet om forskellen på den online kontakt og den virkelige kontakt, er når folk som ikke bevæger sig rundt i cyberverdenen i sammen vante stil som jeg - stiller sig undrende over for hvad det er der foregår på det der indernet - og jeg vil gerne indrømme at folk ikke nødvendigvis er fordomsfrie :-X

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger