Sunday, June 19, 2005

Så kan jeg lære det...

I de sidste par dage er der sket to interessante ting.

  1. Jeg har vundet en konkurrence
  2. Jeg har fået en bestemt email fra en ukendt herre
Traditionen tro starter vi med nr. 1
Jeg har vundet en præmie. Og jeg vinder ellers aldrig noget. Og når jeg en sjælden gang i mellem gør, tjaaa... lad os se. Jeg vandt engang 2 billetter til en Patrick Isaksson koncert - nøj hvor fedt tænkte jeg, og inviterede min bedste veninde, Fru Larsen, ind og se det. Den dag koncerten skulle finde sted, var der snestorm over Danmark. Vi skulle være der kl halv otte. Klokken seks holdt busserne op med at køre grundet vejret. Så jeg fik aldrig mulighed for, at bruge min præmie.

Denne gang er det mere eller mindre den samme historie, omend en anden type præmie. Hvad har jeg vundet spørger I? Et gavekort på 300 kr til børnetøj *yippiieee - suk* og det er gyldigt en måned! Så det kommer jeg så heller ikke til at bruge. Jeg er så overtroisk anlagt på dette punkt, at jeg nægter at indkøbe babytøj og tilbehør... Har en eller anden åndsvag ting med, at hvis jeg køber det, får jeg ikke brug for det... kender i det? Eller er jeg dybt retarderet?

Så, Fru Larsen, hvis du læser med her... Jeg har prøvet at få fat i dig, men din morfar informerede mig om, at I var i sommerhus i denne weekend. Jeg har besluttet mig for, at gavekortet doneres til: "Sarahs fond for hurtig udvoksning af tøj". Du må derfor finde ting for 300 kr på denne netbutik...

Så kan jeg lære, at lade være med, at melde mig til enhver konkurrence jeg ser!

Og så går vi videre til nr. 2, som på ingen måder er relateret til nr. 1
Jeg har modtaget et indlæg fra Preben i indlægget "Konen med æggene" - skrevet tilbage i april lige efter ægoplægningen. Det ser ud til, at det billede jeg brugte i indlægget den gang i april, desværre var copyright beskyttet og var ejet af førnævnte Preben. Jeg havde bare brugt Googles billedsøgning og linket derfra... Sådan kan man være så naiv.
Jeg har selvfølgelig undskyldt over for Preben og fjernet billedet fra indlægget - i kan se billedet i oprindelige placering her. Men det var da lidt uhyggeligt sådan at modtage vrede indlæg fra en ukendt mand...

Så kan jeg lære, at se mig om en ekstra gang, før jeg bruger et billede i mine indlæg!

12 Comments:

At 12:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Synes Prebens sko er meget små!

 
At 1:12 PM, Blogger Amocca said...

Tjaaa... men hvis man lever af, at sælge disse billeder, er det selvfølgelig ikke fedt, at der er nogen der bare nupper dem uden at spørge om lov ...

Amocca

 
At 1:38 PM, Blogger HBT said...

Ups hva Amocca - vi ved jo alle at du ikke gjorde det med vilje.

Det havde da været bedre hvis du havde vundet en KÆMPE æske chokolade til 300 kr. hva. ;-)

Knus

 
At 2:03 PM, Blogger Spirren said...

Når nu vi taler om "at låne" fra andre :-)
Jeg har fået af vide, at cafeen amokka har "ingen amning her" politikken.
Kan det passe !!!!!

Hmn Preben kunne måske starte med at undre sig, før han blev vred !!!!

 
At 2:08 PM, Blogger Amocca said...

Jeg tør ikke sige med cafeen Amokka - men det passer sikkert - det er der efterhånden mange cafeer der har, da andre gæster åbenbart føler isg stødt...

Men Amoccas Kaffebare har åbent for alle, både ammende, tudende, arrige, kasten med stolene, hønefulde, gravide og infertile :)

 
At 2:11 PM, Blogger Spirren said...

Øv hvorfor er du ikke på msn Amocca

 
At 6:35 PM, Blogger soesterlystig said...

Du har sgu' præcis den samme slags "held" som mig - jeg ville garanteret også vinde babyudstyr, hvis jeg endelig nogensinde vandt NOGET som helst. Hilsner fra en - i dag - temmelig bitter, hidsig og ked Søs

 
At 9:02 AM, Blogger GitteK said...

Stakkels Preben ;o)
Stakkels konen med æggene ;o)
Og Stakkels Amocca;o)

sikke noget...

 
At 9:19 AM, Blogger Amocca said...

Nu har jeg snakket med Preben pr. mail så meget, at jeg næsten føler jeg bør strege ordet ukendt i teksten ovenfor ;)Han er i øvrigt en vældig flink "bedstefar", som jo lever af disse billeder, så det er klart, at tonen i hans mail var noget "bestemt"...

Som sagt har jeg undskyldt overfor Preben pr mail og jeg har selvfølgelig fjernet billedet.

Det mest "uhyggelige" i hele seancen var nok, at jeg som end ikke tør køre uden bus uden at betale, pludselig stod og havde gjort noget "ulovligt" :/

Men som sagt, dette er over and done with - og næste gang jeg bruger billeder, tjekker jeg nok liiiiige en ekstra gang for copyright ;)

Amocca

 
At 1:35 PM, Anonymous Anonymous said...

I virkeligheden løber man altid den risiko når man snupper noget ude på nettet. I princippet skal man altid spørge om lov. Tænk hvis der var nogen som snuppede vores tekster og udgav dem som deres egne!

Når det er sagt, så stjæler jeg også billeder rundt omkring :) Bare ikke fra Preben

 
At 3:00 PM, Blogger Mira said...

Ja, "held" det har jeg også masser af.....
Jeg kender godt det med ikke at turde købe babyudstyr for ikke at jinxe karma'en. Så ingen babyudstyr eller stationcar til mig før det er HELT sikkert.

 
At 1:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Som flittig læser af alle jeres forskellige blogs vil jeg lige blande mig...
ophavsret kan da virke totalt ligegyldig for de fleste mennesker. Men for os som lever af den tekst eller de billeder, vi producerer, er det temmelig vigtigt.
Derfor tillader vi os ind imellem at kræve vores rettigheder - og når vi er rigtigt stride,følger vi det til dørs med et krav om vederlag for brug af vores tekst eller billede.
Så ... hver gang I snupper en artikel fra en online avis eksempelvis, risikerer I, at journalisten kommer efter jer med krav om erstatning og vederlag.
Når det så er sagt, så er journalister og fotografer også mennesker. Og de fleste af os vil sagtens lade vores materiale figurere i ikke-kommercielt materiale så som jeres blogs.

Hmn ... lang smøre hun der fik brændt af ... Jeg blev vist provokeret til det af diverse udtalelser omkring den stakkels Preben.

Al mulig held og lykke til jer alle med Projekt Baby - fra en, som er i fuld færd med samme projekt ...

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger