Tuesday, June 07, 2005

Operator: Get me Jesus on the line

Puk taler i sit sidste indlæg om at lave en "deal" med den øverstbefalende i det her infertilitetsshow. Jeg synes det ville være rart, i det mindste blot at blive briefet om HVORFOR.... Hvad man dog ikke ville gøre, for bare 5 minutters telefontid med ham... På Skejby skal man forvente ca. 1 uges ventetid på en telefonkonsultation, grundet patientpres på lægerne... Tør ikke tænke på hvad ventetiden er oppe på, når vi taler om gutten i penthousekontoret....

Jeg ved ikke med jer, men jeg betragter ikke mig selv som specielt troende, og så alligevel... Da jeg var barn, holdt jeg hver evigt eneste år sommerferie med mine bedsteforældre. Mine bedste- forældre er kristne med stort K. Vi var på bibelsommerlejr, hver evig eneste sommer fra jeg var 1 år gammel til jeg var omkring 12 tror jeg, sådan ca.

Ud over det var der "fredagsfamilie", som er en slags udvidet familiekomsammen med alle de andre kristne, og så selvfølgelig de mange gudstjenester og søndagssommerskole og hvad ved jeg... Ja, sig det bare: hjernevask!

I mange år herefter, gjorde jeg oprør imod det. Små oprør ganske vist, fornægtede aldrig Gud i mine bedsteforældres påhør eller noget, men jeg nægtede fx at folde hænderne under bordsang (ja, man skal synge taksigelse før man spiser) og jeg brugte uden tvivl Guds navn i forkerte sammenhænge lidt for ofte, til at min bedstemor satte pris på det....

Men nu er jeg voksen - eller ihvertfald mange år ældre ;) Og nu er det hele ikke så sort og hvidt mere. Jeg elsker mine bedsteforældre og jeg elsker at komme hos dem. Jeg besøger dem så ofte jeg overhovedet kan. De er dejlige mennesker og de hviler i sig selv og i deres tro - de har en ro over dem, som jeg misunder. En ro udsprunget af en urokkelig tro på, at Gud elsker dem og vil dem det godt. Og jeg bader i denne ro, i denne grænseløse kærlighed, mens jeg er i deres hjem... samtidig med, at jeg føler mig lidt som en forræder.

For hvor end taknemmelig jeg er for, at Gud gav sin enbårne søn til os, at han påtog sig alle vore synder fra nu af og i al evighed, og at vi, alle Guds børn, derfor vil komme i himmelen... Ja, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at Gud måske bare en en gammel excentrisk gnavpotte som deler ulykke ud for "kicks"... Eller at han blot er et sadistisk barn, med en myrekoloni i et terrarie, og engang imellem hiver han benene (eller fertiliteten) af een af dem, for at se hvordan den reagerer....

Men giv mig 5 minutters telefonkonsultation, omend ikke med ham, så blot med den næstkommanderende - som jeg må gå ud fra er Jesus, hvis man skal dømme efter det materiale vi har, vedrørende organisationsstrukturen deroppe: "siddende ved Gud Fader den almægtiges højre hånd, hvorfra han skal komme, at dømme de levende og de døde"... bare 5 minutter....

4 Comments:

At 9:24 AM, Blogger GitteK said...

Os mig!

Hvis beslutningen ikke står til at ændre, så vil jeg ihvertfald vide hvad der står til grund for den...

DÆLME!

 
At 1:26 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg vil osse gerne vide hvad meningen med det hele er. Send lige nummeret videre, hvis du finder det!

 
At 5:34 PM, Blogger HBT said...

Ja jeg vil da også gerne bede om de der 5 minutters tale tid - både for at få en forklaring og så lige for at vide hvornår det så sker det vi gerne vil have skal ske.

Knus

 
At 7:16 PM, Blogger Spirren said...

Hvor er du henne :-)
Nyder du sommeren uden læsning...

Knus

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger