Saturday, April 02, 2005

Konen med æggene

Idag er det H.C. Andersens 200 års fødselsdag. Danmark - og det meste af resten af verden - fejrer det. Og man vil da ikke stå tilbage, så i denne anledning kommer dette indlæg, som er perifært relateret til H.C. Andersen, i det mindste pr. titel...

Jeg synes, at historien Konen med Æggene var yderst passende at vælge at skrive ud fra...

Jeg er vel konen med æggene i øjeblikket ;-) Både på grund af de fysiske æg i historien så vel som i mit liv, men også på grund af historien om så meget der blev af så lidt og så alligevel ikke blev til noget...

Så meget afhænger af disse 2 små æg jeg bærer i mit skød. De skal måske ikke til marked, og deres værdi er nok ikke gjort op i penge og fremtidige materielle goder. Men så mange tanker kredser om dem, så mange ting i vores fælles fremtid afhænger af disse små æg. Bevidst og ubevidst, er disse æg i vores tanker, hele tiden. Og ligesom æggene i kurven, kan det så nemt ske at det hele falder ud og bliver knust...

Jeg håber ikke jeg kommer til at knejse med nakken....

6 Comments:

At 2:13 PM, Blogger soesterlystig said...

Ja, selvom jeg er lige ved at nå kvalmegrænsen, hvad den gode H.C. And. angår - så vil jeg gerne slutte mig til den hemmelige flok af koner med æg (må jeg det, når jeg først bliver officielt kone til maj?).
Hvornår ved du mere Amocca?
Kh Søs

 
At 6:05 PM, Blogger Amocca said...

hehe ja det går nok søs ...

Vi får først svar 12. april...

amocca

 
At 9:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej Amocca

Jeg vil bare ønske jer RIGTIG held og lykke d. 12 og SELVFØLGELIG ender det IKKE som konen med æggene..!! :o)Der er held ved "påskeæg" ! :o)

Tanker og hilsner

Silåtte

 
At 12:17 PM, Blogger Frandse said...

Held og lykke med svaret d. 12 april.
Knus
Anne

 
At 1:00 PM, Blogger GitteK said...

Der er held ved påskeæg! det er nemli rigtigt...

 
At 9:25 AM, Anonymous Anonymous said...

"AMOCCA"
Vedr. dit indlæg i Amoccas Kaffebar af den 2.April 2005 "Konen med Æggene" billedet du har brugt som illustration er hentet fra JBOffset´s hjemmeside og her står klart og tydeligt at der er COPYRIGHT på disse billeder.
Med Copyright (Ophavsret) menes at du IKKE gør materialet tilgængeligt for andre f.eks. via egen eller andres hjemmesider, på tryk eller via andre medier. Materialet eller dele heraf må IKKE videredistribueres eller kopieres uden skriftlig tilladelse fra ISPSDesign.dk
Jeg vil derfor bede dig om STRAKS sørge for at at dette billede bliver fjernet.
m.v.h. www.ISPSDesign.dk og www.JBOffset.dk

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger