Tuesday, March 22, 2005

Blandede følelser og 50 kr fattigere

Ja, så var det tid til 4. scanning... Jeg må ærligt sige, at jeg havde opgivet forsøget. Jeg endte med at vædde en 50er med min mand om hvorvidt der var sket noget på ægfronten eller ej... Tænkte at jeg ikke kunne tabe.

Ved et kig på den første æggestok, så det også helt klart ud til at jeg var vinderen af det væddemål, eftersom der derovre kun var småbitte follikler som lægen sagde aldrig ville blive til mere.
Men som overskriften siger vandt min mand væddemålet. Sejren var baseret på den anden æggestok, hvor de fandt 2 store follikler på 18,5 mm. Jeg synes dog ikke, at sejren var særligt overbevisende eftersom vi nu er nede på kun 2 æg (vi startede jo med 9).
Jeg ved godt at to er bedre end intet, at en fugl på taget er bedre end 10 i busken og alt det der gejl... Ja,jeg er nok bare grådig! Men jeg vil have det hele! Jeg vil have 2 flotte æg op igen og jeg vil have x antal æg i fryseren.

Jeg ved ikke hvordan jeg har det - det er ikke som jeg havde håbet på. 2 æg er ikke gode chancer... Der er stor sandsynlighed for at ingen af dem bliver befrugtet og deler sig tilfredsstillende. Og jeg havde som sagt regnet med, at der også skulle æg i fryseren... jeg havde håbet og troet på det, vores egen lille "børneopsparing"... Men det er ikke en mulighed med kun 2 æg.

Måske er det også fordi at vi nu lige pludselig når et tidspunkt i forsøget hvor det hele bliver meget virkeligt? Det er ihvertfald lige pludselig blevet slået fast med syvtommersøm, hvordan vores børn skal laves, og at det er en hel del mere besværligt, end hjemme i dobbeltsengen... Og måske er det bare en forsinket realisation af dette faktum? Jeg ved ikke hvorfor, men under alle omstændigheder føler jeg mig grædefærdig, selvom jeg nok burde være glad!

3 Comments:

At 4:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Gu' er det meget mere besværligt og meget mindre sjovt.

Jeg har også altid ønsket mig en af de helt store æggebakker fyldt med æg, men der er bare nogen af os som ikke er til så meget. Men den eneste gang jeg lavede lidt flere æg - 10 stk - var de alle nogen umodne mærkelige nogen og forsøget blev aflyst. Det er rigtigt ufedt, kan jeg godt fortælle.

Se det på denne her måde: ville du hellere have være aflyst end at satse på de to æg? Og hvem siger at det ikke lige præcist er guldæggene der gør dig til tvillingemor? Hvis de ikke bliver befrugtede og deler sig er det jo en om'er. På denne måde får du i det mindste et forsøg efter al den tid du har gået og taget de rådne hormoner.

Jeg tror på dig og de to æg og jeg ville godt sætte en flad 50'er på det. Jeg havde kun eet æg sidst og jeg blev jo gravid. At jeg ikke kan holde på en graviditet er så en anden ting.

Kærligst Rikke

 
At 9:07 PM, Blogger HBT said...

Hej

Kan godt forstå du ikke er helt tilfreds med ægproduktionen når der nu på et tidspunkt var flere.

Men jeg håber det er 2 guldæg som begge bliver befrugtet og deler sig som de skal.

Held og lykke med det.

Kh Heidi

 
At 7:37 AM, Blogger soesterlystig said...

Jeg forstår godt, du er grædefærdig... Ville gerne sige det helt rigtige her - men kan ikke sige andet end, at det her jo ikke er ensbetydende med, at det går sådan næste gang (hvis der bliver en næste gang). Og hvis æggene er gode er to jo mere end rigeligt! Lad os vide, når du ved mere.
Knus Søs

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger