Friday, January 04, 2008

Kalender

Ja, så blev det jo 2008, det går godt nok hurtigt! Time flies when you're having fun... eller noget i den retning.

Nå, men i anledning af årsskiftet har jeg købt en kalender, dette synes måske ikke som en usædvanlig ting at gøre, men i mit tilfælde er det faktisk ret usædvanligt.... Jeg har nemlig i årevis kun haft studiekalendre, I ved, den slags der er halvt det ene og halvt det andet år... Og det betyder jo, at man køber sig en ny kalender hver sommer, og altså ikke ved årsskiftet...

Og nu tænker I nok ved jer selv: "Øh ok... og hva' så?" Og det er i sådan set i jeres gode ret til at tænke... Men for mig er det faktisk en ret stor ting. Det er sådan helt symbolsk. Et eller andet med at acceptere, at jeg rent faktisk ikke er studerende længere, (at jeg ikke har skrevet mit speciale ser vi her stort på), at jeg er sådan een der arbejder og at året faktisk går fra januar til december og ikke fra juli til juni...

Jeg ved at Fru Larsen vil sætte pris på det hehe, da det er flere år siden hun proklamerede, at jeg burde tage mig sammen og få en rigtig "voksen-kalender"... Og det har jeg så altså fået nu! Jojo, så nu kan jeg skrive aftaler ned for hele året, hvis jeg altså havde nogen...

Men faktisk, så elsker jeg nye kalendre. Der er sådan et eller andet dejligt ved sådan en helt ny frisk ren kalender, helt uden aftaler endnu... Blanke sider der bare venter på at blive fyldt... Eller er det bare mig der er lidt sær på det punkt?

Labels: ,

3 Comments:

At 9:30 PM, Blogger Sechen said...

Næ, det kender jeg godt. Og jeg skiftede ligesom dig, også før specialet var afleveret, da jeg erkendte at jeg var mere arbejdende end studerende. Det er lidt ligesom at jeg følte jeg blev "voksen".

Kigger nu stadig langt efter studiekalendrene om sommeren og tænker "gud ved om man ikke kan få en på tilbud"...

 
At 11:17 PM, Anonymous Anonymous said...

hehe - sådan havde jeg det osse. Jeg kna godt huske da jeg købte min første "voksen-kalender" :o)

 
At 3:44 PM, Blogger MrsBaloui said...

Jeg kan også godt lide en frisk kalender. Den ligesom kalder på en "ny" start - eller noget.

Skægt i øvrigt at dit kalenderopslag lige er 28.+29. maj... I de to dage er der 2 dejlige mennesker i min familie, der har fødselsdag(e)...

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger