Monday, January 09, 2006

Hvad gør vi nu - part deux

Mange tak for de overvældende mange, rørende, søde og bekræftende kommentarer på mit sidste indlæg. Hvis jeg havde haft nogen tvivl om at fortsætte bloggen, er de nu ihvertfald manet til jorden - hvilket er godt, for guderne skal vide, at jeg ville savne at læsse af herinde...

Men denne følelse af "hvad nu..." gælder jo ikke kun bloggen. De sidste 1½ år har barnløshed og behandling ikke kun været mit liv, men også min hobby. Så hvad søren gør jeg nu? Når vi runder den syttende januar, har vi den sidste samtale, og er dermed officielt færdigbehandlede fra Skejbys side...

Jeg ved ikke hvor stort hospitalet er, men det kommer til at efterlade et gabende tomrum i mit liv, det er da helt sikkert. Jeg vil selvfølgelig ikke holde op med at interessere mig for eller læse om barnløshed. Jeg er jo stadig leder af Århuskredsen i LFUB, jeg har stadig mange venner og bekendte som lever i behandlingssystemet og vi er jo stadig barnløse. Men vi er altså ikke længere i behanling...

Måske skulle man få sig en hobby?

8 Comments:

At 9:11 PM, Blogger Freudika said...

Du kunne jo tage hækling op som en sikkert givende syssel ;-)

og det skriver jeg kun fordi jeg ikke tror at "bitching" er anerkendt som hobby endnu ...

 
At 9:44 PM, Blogger Amocca said...

doh! hækle. jeg har vist også noget jeg skal have hæklet og taget billede af fra sidste træf hehe

 
At 9:44 PM, Blogger Amocca said...

ps. bitching burde være anerkendt som hobby

 
At 9:54 PM, Blogger Freudika said...

gu burde den ... men alting er ikke, som alting burde være ... vel?

 
At 11:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Jamen, jeg kan klart anbefale frivilligt arbejde. Både som en måde at få fokus væk og for at skaffe gode point til CV'et ;o) Det er ikke udelukkende genbrugsforretninger, hækling olign man laver. Man kan også udelukkende arbejde med det organisatoriske, IT, HR osv. Nu er du jo aktiv i LFUB, så måske er der nok der, men bare som et forslag. Det kan være givende at være frivillig andre steder, hvor man ikke nødvendigvis er personligt berørt, fx ensomme unge, ældre, psykisk syge osv.

 
At 11:23 AM, Blogger GitteK said...

en hobby er jo altid godt....bare svært lige at finde på noget, sådan liiiige...

hva mæ????
øøøøøh????

 
At 1:34 PM, Blogger soesterlystig said...

Hvad?? Er det ikke en fuldt ud anerkendt hobby at bitche?? Jeg var ellers i gang med at træne til OL! Jeg vil gerne slå et slag for YOGA! Selvom det så bare er hjemme på stuegulvet, så er det bare så fedt og effektivt! Både for krop og sind...

 
At 10:49 AM, Anonymous Anonymous said...

Kære Amocca
Du har mange gange udtalt, at du ville stoppe med behandling, hvis 3. forsøg ikke lykkedes. Nu er du kommet dertil, men hvis du er i tvivl om, at 1 eller flere forsøg mere ville kunne give dig et barn, så er det da klart, at du synes, at det bliver svært at slippe hospitalet!
Er privat behandling ikke en mulighed, som du/I overvejer nu?
jeg forstår godt, at du føler dig "sat på bænken".Jeg håber sådan for dig, at der vil blive en "happy ending" på din barnløshed.

knus og kærlige tanker fra evi

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger