Friday, April 22, 2005

Store bededag

Det oprindelige navn for store bededag var: ekstraordinær almindelig bededag.... fedt navn, hvorfor gik de mon væk fra det?

Ifølge Dansk Historisk Fællesråd skulle man bededag faste indtil gudstjenesterne og aftensangen var afsluttet, og afholde sig fra arbejde, rejser, leg, spil og al den slags "verdslig forfængelighed".
Hvederne bagte bageren dagen i forvejen - for man måtte jo ikke arbejde på bededagen - og så kunne folk så spise dem dagen efter....

Ja, så ved I det....

Jeg er blank - har intet at skrive om - nul og nix - hovedet er tomt... Det bliver to lange måneder, med mindre der kommer flere "interessante" helligdage jeg kan skrive om... *ruller med øjnene*

5 Comments:

At 4:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Det skal nok komme. Jeg undrer mig tit over hvad jeg egentligt ævlede løs om i al den ventetid jeg havde fra 5. IVF i juni/juli forsøg til min operation i december. Men der kommer nye ideer hele tiden.

 
At 4:56 PM, Blogger Spirren said...

Ville bare lige give lyd fra mig ;-)

Knus M.S

 
At 5:39 PM, Blogger Amocca said...

hej MS - godt at se at du er her!

Amocca

 
At 3:40 PM, Blogger GitteK said...

Og så smager de jo ikke engang godt! (hvederne)

Vi har stadig 4 ude i skabet, hvis der var nogen der skulle komme forbi!

 
At 9:49 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg ku' ellers godt li' hveder!
KNUZ

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger