Monday, September 19, 2005

En trussetjekkers bekendelser

Dette andet forsøg har været meget ambivalent for mig. Jeg havde egentlig ikke lyst til at gå igang, selvom jeg også var træt af at vente længere. Da jeg endelig kom igang, var jeg påvirket endnu mere af hormonerne, end jeg huskede jeg var i første forsøg og det irriterede mig endnu mere, især fordi jeg egentlig ikke troede på at det ville virke denne gang.

I første forsøg troede jeg helt og holdent på, at det ville virke. Jeg sagde det ikke højt og selvsikkert, men i en hemmelig lille del af mig vidste jeg bare, at jeg ville blive gravid... Det behøves vel ikke at nævnes, at jeg tog fejl?

Nå, men denne gang har jeg altså ikke rigtigt troet på at det ville virke. Og dog... for den der lille hemmelige del af mig, den tror nu på, at den omvendte psykologi virker... altså, ved at jeg ikke tror på det, så sker det... *suk* Nogen gange er den lille hemmelige del, den del jeg lever højt på og andre gange er den, grunden til at jeg bliver super arrig på mig selv...

Men nu, hvor blodprøvedagen, fredag, er i sigte, blusser den hemmelige del op, og fra at være en lille luset del af mig bliver den pludseligt altoverskyggende...


Og det er den lille hemmelige del, der er trussetjekkeren. Det er den, der hiver mig på toilettet hver time, det er den der overvejer at købe en graviditetstest på vej hjem fra skole, den der prøver at regne en evt. terminsdato ud, den der bremser cyklen uden for Babysam og glor ind af vinduerne, den der hilser halsbrand og kvalme velkommen og den hele tiden trykker på mine bryster og gør dem mere ømme end de er i forvejen....

Og fordi at dette indlæg er tilegnet trussetjekkeren, lader vi hende springe ud i fuldt flor:

  • Jeg skal have taget blodprøve fredag, er administrationen åben lørdag på skejby, så jeg kan få svar? eller skal jeg vente til mandag?
  • Hvis nu mens endnu ikke er kommet, skal jeg så teste inden blodprøven?
  • Og hvis ja, skal jeg så teste torsdag eller fredag?

10 Comments:

At 11:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Uha, vi kender det alle jo alt for godt!!!
Går det ellers godt? Har du nogen tegn/symptomer?
Oh, jeg håber bare så meget, at den er der.

Knus Lotte

 
At 7:22 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej Amocca.

Øv, det er bare den værste tid i hele behandlingsforløbet du står i lige nu... men også vildt spændende. Jeg har selv været i behandling på Skejby, men tror aldrig jeg har fået taget blodprøve en fredag, så den del af dit spørgsmål kan jeg ikke svare på. Mht at teste selv, så har jeg altid forsøgt at undgå det, selvom testene skriger til mig fra hylderne nede i Føtex. Jeg har undgået det, for ikke at blive skuffet - for at skåne mig selv og evt undgå endnu et nederlag. En test kan være usikker og jeg har ikke haft behov for den usikkerhed. Men mange gør det - så det er jo et spørgsmål om hvad man har nerver til... :o)

 
At 7:23 AM, Anonymous Anonymous said...

- og forresten ... Rigtig meget held og lykke.

KH Sille (uden blog)

 
At 8:18 AM, Anonymous Anonymous said...

Efter ca 100000 test kan jeg kun råde dig til at vente til lørdag morgen, for selvfølgelig bliver din mens væk !!! Det skal den simpelthen !!!
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.

 
At 8:24 AM, Blogger Pia said...

Den skal bare være der.
Tror du bliver nødt til at vente til mandag med at få svaret. Jeg tror ikke, der er sygeplejekonsultation om lørdagen, for der er vist kun én sygeplejerske på arbejde den dag. Men jeg vil da altid være behjælpelig med et svar, hvis du vil have det. Det kan du tænke over.

Pia

 
At 8:36 AM, Blogger Freudika said...

Jeg er jo en af dem der tester på livet løs ... og det har ikke bragt mig noget godt - men jeg har selvfølgelig heller ikke været gravid efter behandling ... Men for mig har det (bilder jeg mig ind) taget toppen af nervøsiteten - selvom jeg selvfølgelig håber til det sidste - så ved jeg alligevel lidt, hvad jeg har at regne med, når jeg skal have blodprøvesvaret ... det er lidt rart ...

 
At 9:17 AM, Blogger Spirren said...

Svaret vil i den sidste ende ikke forandre sig søde, spørgsmålet er bare på hvilken måde, du skal finde ud af, om du er gravid eller ej !

De advarede os i sin tid om ikke at teste selv, fordi pr.pillerne kunne udsætte menstrationen og give et falsk svar.
Jeg var en af dem, hvor det skete, og det rev bare det hele væk under mig.

Hvis du overhovedet kan, ville jeg råde dig til at vente søde dig.

Jeg håber, krydser og alt muligt andet for, at du er gravid denne gang søde.

Kæmpeknus og kærlige tanker

 
At 9:36 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er liiige præcis, nøjagtig, på pletten og akkurat en beskrivelse af, hvordan jeg har det lige nu. Arrghhh....

Krydser fingre for gevinst til os begge ved testen på fredag. :o)

Kram Snowie

 
At 10:32 AM, Anonymous Anonymous said...

hej Sveske

Jeg har også testet på livet løs. Det ændrer ikke på noget. Jeg ville tage imod Pias tilbud og gemme g-test pengene til en flaske vin eller en sparkedragt.... Krydser!!!! For det er sgu din tur nu uanset hvad trolden mener :-)

 
At 12:25 PM, Anonymous Anonymous said...

Jeg går lige lidt imod strømmen her! Jeg har haft det absolut bedst med at teste. Det giver mig en fornemmelse af hvor jeg står og gør det mindre svært når tiden kommer. Jeg har på fornemmelsen, at det sker for dig nu Amocca! Det har jeg!
:-)Søs

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger