Thursday, April 24, 2008

Update på fru Fugl

Solsorte er åbenbart hamrende ligeglade med hvor deres reder er, de ruger artigt alligevel...

Ihvertfald er der fin aktivitet i den lille rede på terrassen. I lørdags var der denne fine lille overraskelse, i form af æg nummer 3, i reden.


Jeg følger meget med i den lille solsorts gøren og laden, som det måske kan ses, af min tidligere post og denne, og har været lidt bekymret for, at hun var væk fra reden i lange perioder af gangen. Men et klogt menneske fortalte mig, at hun ikke begynder at ruge rigtigt før hun har lagt alle sine æg.

Og færdig var hun åbenbart ikke, for sandelig om hun ikke søndag havde lagt et æg til, i anledning af at mine bedsteforældre slog et smut forbi.


Det er da lidt hyggeligt, sådan at kunne følge med, omend jeg egentlig gerne ville have fjernet det haveaffald der ligger på terrassen. Men det kan jeg jo ikke nu, da det fungerer som skjul for reden. Så havemøblerne må vente til solsorteungerne forhåbentligt bliver udklækket og flyvefærdige.

Labels:

3 Comments:

At 1:44 PM, Anonymous Anonymous said...

De går da godt nok en svært tid i møde. Bare reden ikke bliver opdaget!

Rikke

 
At 9:52 PM, Blogger Maomis said...

Nøj, hvor er det gode nyheder! Jeg bliver helt glad. Tænk en gang hvor er naturen da fantastisk. Hvis ikke solsortemor mente det var sikkert nok, ville hun vel heller ikke blive ved med at lægge æg.

 
At 7:37 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg tror snarere at solsortemor ikke har haft tid til at bygge en ny rede, hvis hun skulle have unger i hus i år.

Solsorte bygger faktisk ofte reder de underligste steder. Den måde de forsvarer reden på er ved at spillede sårede og lokke rovdyret væk fra reden.

Så du kommer nok ofte se en solsort med en 'brækket vinge' i nærheden, Amocca.

Rikke

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger