Monday, April 14, 2008

Scanning

Jeg har været på djævleøen, på besøg hos søsteren, i weekenden En hurtig smuttur til Herlev idag, til scanning. En livmoderslimhinde på 7.8. Starter Crinone i morgen og æggene skal op på torsdag, såfremt de overlever optøningen altså...

Der var pres på, på klinikken i dag. Jeg endte med at vente i næsten 3 kvarter inden jeg kom ind til scanning... Ved siden af venteværelset lå en kvinde i en seng og græd hysterisk. Jeg ved ikke hvad der var hændt hende, det synes umuligt for sygeplejerskerne og hendes pårørende at trøste hende...

Det fik mig til at tænke på hvor sære steder sådan nogle venteværelser egentlig er. Vi er alle i samme båd, vi der sidder der, men der bliver sjældent snakket i venteværelserne, der bliver sjældent vist følelser derinde... Derfor var den grædende kvinde også så fuldstændigt out-of-place på en eller anden måde... Selvom hun vel egentlig ikke burde være det...

Labels:

3 Comments:

At 8:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er sjovt at du bemærker det. Jeg har også altid syntes at der var sådan en sær stemning i de venteværelser. Lidt løssluppen morskab ville ikke være helt af vejen.

Ellers tegner det jo rigtigt godt for dig - og du er styret udenom strejken formoder jeg (siden du ikke har skrevet om den?). Hvor mange æg var det du havde på frys?

Rikke

 
At 8:40 AM, Blogger Amocca said...

Jeg har 3 æg på frys - og jeg spurgte til strejken, men lægen mente ikke det blev et problem...

så det må vi jo tage som sandhed...

 
At 8:59 PM, Blogger Unknown said...

hehe åh hvor kan jeg huske mine mange stunder i de vente værelser... JEg syntes fatilitets klinikkens er noget helt speciel, lidt bibloteks stemning over det...
Alle er sådan lidt kunstig stille og man skal helst ikke grine eller snakke for højt...
På den anden side er man jo i et rum hvor alle har noget tilfælles... Og under andre omstændighed ville kunne snakke alle andre ørene af...

cs

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger