Tuesday, September 28, 2004

Tjaaaaa............

Så har jeg været til scanning på Skejby - og det kom der ikke så mange svar ud af desværre. Lægen kunne ikke umiddelbart se at jeg havde endometriose, men hun ville stadig ikke udelukke det...

Det ser desværre ud til, at min ene ægleder er fuld af væske, i det mindste på scanningen idag - men den er jo kun "et øjebliksbillede", som lægen sagde. Hvis den er det generelt skal jeg dog nok indstille mig på at de vil fjerne den, da den kan mindske chancerne for graviditet ved IVF-behandling.

Jeg skal til endnu en undersøgelse d.1. november - forud for en evt. kikkertundersøgelse og operation. Her kan de forhåbentligt afgøre om jeg har endometriose eller ej og om æglederen skal fjernes eller ej. Her kan det også blive bedømt, om de vil forsøge at åbne den anden ægleder, eller om det er spild af tid...

Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har det med tanken om at åbne æglederen igen, har hørt at der er ringe muligheder for graviditet efter genåbning, men hvis den er åben betyder det, at vi ikke længere kan indstilles til IVF. Så skal vi prøve igen af os selv, og hvis det ikke virker kan de forsøge sig med inseminering... Det vil sige bag i køen i ventesystemet igen. Og nu havde jeg jo lige affundet mig med tanken om IVF-behandling...

På den anden side kan jeg jo også mærke et gnist af håb om at det kunne lade sig gøre naturligt, når de snakker om genåbning. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har det med det hele...

Labels:

1 Comments:

At 3:27 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej Amocca

Jeg har fundet din blog via far-mor-barn.dk/behandling

Dejligt at finde endnu en dansk blogger der skriver om barnløshed og behandling.

Jeg skal også have lavet en laporoskopi i den nærmeste fremtid - også mistanke om væske i æggelederen. Den læge der undersøgte mig sagde at det lavede en generel infektionslignende situation i underlivet og at jeg aldrig ville blive gravid med sådan en. Så væk med den.

Jeg håber ikke at du skal vente alt for længe. Når man er klar, er man jo klar :-)

Operationen gør mig lettere ræd - måske vi kan holde hinanden i hånden?

Kh RikkeS

 

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger