Wednesday, September 15, 2004

En Ph.D. i barnløshedsbehandling

Åh hvor har jeg læst og læst og læst og læst. Det er jo en videnskab i ordets bogstaveligste forstand, når ens børn pludselig skal laves i en kop.

Jeg kan på det nærmeste Skejby sygehus' patientinformation udenad og har godt styr på præcis hvad der skal ske og hvorfor.

Vi ved at vi skal direkte igang med ivf behandling. IVF står for in vitro fertilisation og er det man på dansk kalder reagensglasbehandling. Her tager de æggene ud af mig, befrugter dem i en lille skål og sætter dem derefter op igen.

Jeg er ved at være mere afklaret med situationen, og dog alligevel ikke. Når jeg tror jeg har accepteret det, så sker der en eller anden lille ting og så falder jeg fuldstændig fra hinanden. Det kommer dog nok, på et eller andet tidspunkt må jeg jo komme videre.

Vi har læst i nogle af de mange bøger jeg har lånt på biblioteket at de par der er åbne omkring deres behandling kommer bedst igennem psykisk, så det har vi valgt. Vi har vist efterhånden fået det fortalt til alle i familien og oprettelsen af denne side er endnu et forsøg på åbenhed.

En stor tak for information og hjælp skal gives til Helle - vores egen personlige infertilitetsguru og gode fe - som har været super til at hjælpe os med spørgsmål og svar.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




Powered by Blogger