Wednesday, September 15, 2004

De første blodprøver

Den 16. august 2004 var jeg ved lægen for at få taget de første blodprøver - de første spæde skridt på vejen mod barnløshedsbehandling.

Vi havde prøvet at blive gravide i et år og var ved at være godt og grundigt utålmodige og frustrerede.

Blodprøven d. 16. august var på 20. dagen i min cyklus og skulle bedømme hvor vidt mit progesterontal steg eller ej. Progesteron er det hormon der giver ægløsning. Tallet skulle ligge på minimum 25. Jeg skulle have taget endnu en prøve på 24. dagen i cyklus og igen på 28. dagen hvis der ikke var nogen påviselig stigning i de to første prøver.

Men d. 20. august da jeg mødte op til anden prøve bestemte de sig for at det var unødvendigt. Den første progesteronmåling lå på 34 - langt over minimumsgrænsen på 25....

Jeg var så glad den dag - følte mig som OL-guldvinder i ægløsning :-D

Labels:




Powered by Blogger